5 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ah zo spannend! Komt echt goed hoor, maar heel normaal deze gevoelens. Afscheid nemen n贸贸it doen door stiekem weg te sneaken, op korte termijn is het gemakkelijk (voor jezelf), maar is niet wat je moet willen. Even wat blijven drinken, kletsen, haar laten ontdooien is idd handig, en dan gewoon rustig en normaal afscheid nemen. Knuffel, kus. Uitleggen dat je weg gaat maar haar dan en dan weer op komt halen. Ze zal waarschijnlijk huilen (misschien niet) maar huilen is normaal wanneer hechtingsfiguren een kindje ergens achter laten. Weet dat dit er bij kan horen 馃槉. Je moeder is vast ontzettend lief voor haar en dat komt helemaal goed! De eerste keren zijn gewoon heel lastig.

茅茅n jaar geleden

Ik begrijp heel goed dat je je zo voelt, is ook normaal 馃槄. Ik zou je dochter even laten wennen aan de situatie en rustig afscheid nemen om haar daarna vrolijk op te halen. Mijn dochter is in 14 maanden ook nog maar drie middagen weggeweest bij familie en ik blijf het spannend vinden (ik mis haar) ondanks dat het heel goed gaat. Mischien kan je moeder tussen door je op de hoogte houden hoe het gaat voor je gemoedsrust?.

茅茅n jaar geleden

Ik sluit me helemaal aan bij Pannekoekenplantje & Bosje. Het is namelijk voor jou makkelijk om weg te sneaken maar hoe onveilig moet het voor je dochter zijn als mama ineens kan verdwijnen? Duidelijk en kort afscheid nemen geven wij altijd als advies op mijn werk (kinderopvang) Vooral niet blijven aankondigingen dat je zo weg gaat maar het zeggen 茅n gelijk doen. Zo voorkom je dat je het verdriet verlengd. Bereid je voor dat er tranen kunnen komen maar loop met een dikke glimlach weg (zo laat je zien dat ze iets leuks gaat doen en bevestig je niet dat ze verdrietig moet zijn) en bel gewoon na 5min even. Dikke kans dat ze allang weer lekker aan het spelen is 馃グ

茅茅n jaar geleden

Hoe is het gegaan?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Bosje02

Hoe is het gegaan?
Het is erg goed gegaan , het intresseerde haar niks , toen we weggingen niet en toen we weer terug kwamen 馃ズ mama haar tranen inhouden haha in de auto kwam het eruit.