3 Reacties

茅茅n jaar geleden

Herkenbaar helaas. Ik was niet ingeknipt maar had een subtotaal ruptuur. Ik had hier vorig jaar al last van en ben toen volgens mij rond mei naar de huisarts geweest en die heeft gekeken. Bleek dat ik ergens net iets te strak gehecht was waardoor een tampon niet meer chill was en seks ook lichtelijk pijnlijk. Ik ben doorgestuurd naar de gynaecoloog en die bevestigde wat de huisarts zei en die heeft iets daar beneden geklieft. Onder verdoving een heel klein stukje open gebrand soort van. Was binnen 10 min alweer weg. 6 weken geen seks en daarna was de pijn na langzaam opbouwen ook weer weg. Dus ga naar de huisarts zou ik zeggen haha. Hoe ongemakkelijk het ook even was ben ik blij dat ik van de pijn af ben :)

茅茅n jaar geleden

Ik zou dit wel serieus nemen en ook voor de zekerheid bij je huisarts een uitstrijkje laten nemen. Ik wil je niet onnodig bang maken, maar het kan ook door hpv komen. Kan resulteren in baarmoederhals kanker. Je geeft namelijk aan dat je deze irritaties pas de laatste 4 maanden ervaart. Bij mij is het namelijk bij toeval ontdekt. Nogmaals, het hoeft het niet te zijn maar door mijn eigen ervaring weet ik dat je een irritatie down under of pijn bij de seks heel serieus moet nemen.

茅茅n jaar geleden

Zoals al gezegd wordt: serieus nemen en even langs de huisarts! Dat gezegd hebbende, hier ook nog mijn eigen ervaring: tampons begonnen me steeds meer tegen te staan. Die troep in je lichaam. In jouw geval kan het ook net de andere natuurlijke vochtigheid absorberen waardoor je nog meer last krijgt. Ik heb nu voor s nachts menstruatie ondergoed gekocht (scheelt toch weer de helft van de tijd een tampon dragen). Werkt super fijn en absorbeert alles. Zoveel fijner dan maandverband, dat voelde al gauw smerig. En nog goed voor t milieu ook 馃槉 Voor overdag twijfel ik nog of ik iets van een cup ga gebruiken (dat ondergoed is niet heel charmant en toont wel lijntjes in bepaalde broeken bij mij, draag liever altijd strings).