13 Reacties
4 jaar geleden
Zou wel zeggen dat sommige dingen nu anders gaan dan vroeger (zoals donzen dekbedje). Verder snap ik je irritatie, maar aan de andere kant kun je ook denken.. Gelukkig is ze er nog. Sommigen hebben geen oma's meer voor hun kindjes. Een groot gemis voor beiden.
Maar ik snap je hoor 😉
4 jaar geleden
Wat vervelend dat ze hierin gewoon niet volgt wat jij als moeder wil. Als moeder weet jij wat het best is voor je kindje ! Hier ook een schoonmoeder die ongevraagd advies geeft. In de kraamweek wilde ik vroegtijdig leren reageren wanneer mijn zoontje moest drinken om het aanleggen aan de borst makkelijker te maken. Dit lukte niet wanneer hij overstuur raakte. Mijn schoonmoeder vond dat hij moest blijven slapen en hij niks liet zien aan signalen. Heb hem bij haar weggepakt en ben gewoon naar boven gelopen. Even uitgehuild bij de kraamzorg ( mijn zoontje had wel degelijk dorst) , waar bemoeid ze zich mee 🙈 hier niet meer op terug gekomen maar denk wel dat het beste is om het gesprek hierover aan te blijven gaan anders blijft ze over je grenzen heen gaan.
4 jaar geleden
Reactie op Momslife
Zou wel zeggen dat sommige dingen nu anders gaan dan vroeger (zoals donzen ...
Ja zeker, ik wil zeker niet ondankbaar of ongevoelig over komen. Er zijn ergere dingen maar ik zoek gewoon naar een manier om hiermee om te gaan.. Net omdat ik onze band zo goed mogelijk wil
4 jaar geleden
Ja heel herkenbaar! Helaas geen moeder meer om mij aan te ergeren. Maar mijn schoonmoeder zei in mn kraamweek doodleuk; ja die bijnaam moet je niet meer gebruiken, met die naam word hij later toch al genoeg gepest. (ik noemde hem als koosnaampje Ollie ipv Oliver). Nou ik was in alle staten. Dat bepaal ik zelf wel lekker! En zo zijn er wel meer dingen. Haar vriendelijk uitgelegd dat ik mijn kind noem zoals ik het wil noemen en haar mening niet nodig heb, zij kan gewoon Oliver zeggen.....
4 jaar geleden
Heel herkenbaar bij de eerste die we hadden. Elke keer begon ze over de speen dat dat zogenaamd slecht zou zijn voor haar tandjes en wilde pas tandjes poetsen als ze zelfstandig op een krukje kon staan. Nou ze had al veel eerder tandjes! Uiteindelijk heb ik tegen mijn man gezegd dat hij dit met zijn moeder moest bespreken en als ze echt tegen zou stribbelen dat ze dan niet meer op hoefde te passen. Zover is het echter nooit gekomen want met een goed gesprek kom je vaak heel ver! Heel fijn want nu lopen we hier helemaal niet tegenaan en worden onze wensen altijd gerespecteerd!
4 jaar geleden
Bij mij is het gewoon ene oor in en andere weer uit 😅
Ze bedoelen het allemaal wel goed denk ik dan en vroeger ging het ook gewoon anders dus snap ik wel dat ze onze generatie soms een beetje "soft" ofzo vinden in opvoeding. Dus ik knik ja ja en denk nee nee 😊
4 jaar geleden
Reactie op Oltia
Ja heel herkenbaar! Helaas geen moeder meer om mij aan te ergeren. Maar mij ...
Zoooo herkenbaar 🤭 precies dezelfde situatie gehad toen ik Jurtje zei tegen onze lieve kleine Jurre… “de baby heet Jurre!” kreeg ik te horen. ooo ik ging er ook mooi tegenin; ik bepaal zelf wel hoe ik mijn kind soms noem en weet heel goed dat hij Jurre heet, maar een koosnaampje kies ik zelf! Dat bepalen we zelf wel. 🤣
Lastig hoor, heb het soms ook. Bepaalde opmerkingen die ik niet begrijp.. laat ik gewoon gaan. Ongevraagde adviezen ga ik gewoon tegenin. Ik geef aan hoe wij het doen en waarom en zet hier een duidelijke toon in. Vriendelijk maar duidelijk, wij zijn de ouders en wij maken de keuzes 😅 hierdoor loopt ze niet over mij/ons heen en blijven mijn/onze grenzen duidelijk. Is soms nodig blijkbaar :)
4 jaar geleden
Ik geef het in een persoonlijke opmerking aan, of laat mijn man praten met zijn moeder over hoe wat en waarom we iets willen. Ik zet instructies in een boekje of op de groepsapp (papa mama beide oma’s) met linkje naar de onderbouwing (artikel online oid)
Ik vind dat (schoon)moeders wel wat meer mogen respecteren hoe wij het doen.
We rijden toch ook niet meer op paard en wagen.. tijden veranderen.
Vraag maar eens hoe het vroeger ging en hoe ze zich voelde daarbij. Vaak is het dan zo dat er ook veel dingen gebeurde op advies van dokter of anderen en dat ze zich daar ook niet goed bij voelde maar dat het nu eenmaal zo was… nou tegenwoordig houden we wel rekening met moeders instinct en gevoel. Beste voor iedereen.
4 jaar geleden
Ik was laatst m’n zoon aan het verschonen, met m’n schoonmoeder ongevraagd naast me, op m’n vingers kijken. Zegt ze dood leuk.. “ik hoop dat “naam vriend” dat sneller doet?!” En ook commentaar over dat ik z’n billen anders af moest doen. Daarna moest ik voeden en kreeg ik daar ook nog commentaar op. Want waarom gaf ik niet gewoon kv, dat was toch veel makkelijker.. Ik ontplofte intern.
En toen zei m’n schoonvader even later, “ben je moe? Je mag gewoon gaan slapen hè.. het is jouw huis.” Ik dacht alleen maar.. je mag ook gewoon oprotten anders… 🤭
Ik word er weer gefrustreerd van nu ik t zo opschrijf merk ik 🤣
Die avond zei m’n vriend niet veel ervan maar later heeft hij met ze gepraat en vriendelijk verzocht dit soort commentaar voor zich te houden. Tot nu toe heeft dat wel gewerkt 🤞🏻
4 jaar geleden
Reactie op Oltia
Ja heel herkenbaar! Helaas geen moeder meer om mij aan te ergeren. Maar mij ...
Mijn vriend heet Olivier en iedereen noemt hem Ollie 😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣
4 jaar geleden
Niet alleen van (schoon) moeder, maar iedereen die ik tegen kom en soms compleet tegengestelde adviezen 😂🤣😂🤣😂🤣
4 jaar geleden
Herkenbaar! Vreselijk! Met alles wat er gebeurt heeft ze het over haar zoon toen hij baby was, en over hoe goed zij het toen deed! Soms is advies fijn maar niet constant!
Ik zou het wel echt bespreekbaar proberen te maken, ik denk namelijk dat je anders in de vicieuze cirkel blijft zitten tot die kleine 4 is, of bij jou de bom barst (zou bij mij zo zijn 🙈)