16 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef geen borstvoeding (ook niet gedaan) maar mijn cyclus is ook van slag. Ik had net als jij dat ik de klok er op kon zetten wanneer het weer begon maar nu, heb al 2 keer opnieuw een zwangerschapstest gedaan want als er meer dan 32 dagen tussen zit is dat voor mij laat 😅 In het begin was ik het ook echt heel lang en hevig, soms 10 dagen. Dat is gelukkig afgelopen 2 keren wel verminderd. Ergens vind ik het moeilijk te accepteren en mis ik mijn “eigen” regelmaat er weer in terug.

2 jaar geleden

13 maanden BV en zelfs nog steeds helemaal geen cyclus te bekennen 🤔. Volgens mij kan het lang duren voor het weer regelmatig en in balans is… al helemaal zolang je borstvoeding geeft. Misschien staat hier nog wat handige info voor je? Van the breastfeeding mentor. https://www.instagram.com/p/CjbMa_GDppH/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

2 jaar geleden

Ik geef 15 maanden bv en nu voor het eerst mijn maandstonden, al 3 weken aan een stuk...

2 jaar geleden

Vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden 😭 m’n dochter is bijna 14 maanden.

2 jaar geleden

Volgens mij zijn er nog steeds hormonen aanwezig door bv. Dus zou heel goed kunnen dat het er na weer bij trekt!

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Ik geef geen borstvoeding (ook niet gedaan) maar mijn cyclus is ook van sla ...
Ik heb dit precies ook! Ik ben van de week bij de huisarts geweest hierover (+ omdat ik last heb van m’n gewrichten). Maar er valt niet heel veel aan te doen door de huisarts, behalve de pil oid (wat voor mij persoonlijk dan weer geen optie is)

2 jaar geleden

Ik hoop dat het binnenkort weer bijtrekt. Ik blijf het wel apart vinden hoe ons lichaam verandert 🤔.

2 jaar geleden

Voor mij lastig te zeggen! Ik zit nu op gemiddeld 5-6 weken per cyclus? Maar nog heel onregelmatig, maar dit was het voor mijn zwangerschap ook (pcos). Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn na de borstvoeding. Soms hoor ik dat een zwangerschap ook een “reset” kan zijn.

2 jaar geleden

Ik ben na 9 maanden voor het eerst weer ongesteld geworden en sindsdien 4 cyclussen gehad met mega grote variaties, zowel in lengte cyclus (29-45 dagen) als duur menstruatie (4-9 dagen). Ik heb wel het idee dat het met elke cyclus iets regelmatiger wordt. Het kan alle kanten op, het kan zo zijn dat het inderdaad blijvend verandert na je zwangerschap, het kan ook zijn dat uit zichzelf weer steeds regelmatiger wordt. Stoppen met borstvoeding kan effect hebben op je cyclus, maar dat hoeft niet per definitie, dat verschilt per vrouw. Er zijn vrouwen die met fulltime borstvoeding meteen 6 weken na bevalling ongesteld worden en een regelmatige cyclus terug hebben, dus die merken geen effect van stoppen. Dames hieronder die nog helemaal geen cyclus hebben, zouden heel goed effect kunnen merken.

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Voor mij lastig te zeggen! Ik zit nu op gemiddeld 5-6 weken per cyclus? Maa ...
Oja de intensiteit en duur is wel echt veranderd. Wisselt wel heel erg per keer, maar wel een stuk minder en korter en zonder klachten. Enige is een DIEP ongelukkig gevoel altijd de dag ervoor 🙈 gelukkig herken ik het inmiddels weer.

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Oja de intensiteit en duur is wel echt veranderd. Wisselt wel heel erg per ...
Je slaat de spijker op z’n kop met de laatste zin. Ik merk zelf heel erg dat wanneer ik ongesteld moet worden ik gewoon zooo neerslachtig ben! Niks is goed (vooral in mijn hoofd naar mn man toe🥲) en tranen kunnen tevoorschijn komen als iemand vraagt alles goed. Dit had ik voor de zwangerschap zeker niet zo (heftig) Ik vind het best intens

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Ik heb dit precies ook! Ik ben van de week bij de huisarts geweest hierover ...
Ja, vervelend hè! Ik had 2 maanden na de bevalling de mini pil weer opgepakt (dat is de enige anticonceptie waar ik voor de zwangerschap goed mee ging en wat medisch voor mij beter was) maar nu na de bevalling was t best een ramp. Inmiddels al poos mee gestopt en nu tussen wal en schip te bedenken wat nu?

2 jaar geleden

Hier ook onregelmatig en borstvoeding. Ben na negen maanden weer ongesteld geworden. De ene keer zit er drie weken tussen en nu de laatste keer vijf weken (inmiddels al drie zwangerschaps testen verder 😑). Daarnaast is de duur ook langer. Eerst was ik drie dagen ongesteld waarvan de derde dag nog maar heel licht. Nu zeker 5/7 dagen. Hopelijk trekt dat ook nog wat bij. Mn eisprong voel ik ook en bij beide is mijn productie echt slecht. Dus echt heel fijn zo om de twee weken!

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Ja, vervelend hè! Ik had 2 maanden na de bevalling de mini pil weer opgepa ...
Naar hoor! Ik moet van de huisarts nog wel bloedprikken. Bepaalde tekorten kunnen wel zorgen voor problemen met de cyclus, zo begreep ik. Misschien is dat nog een tip voor jou?

2 jaar geleden

Ik heb tot 5 maanden bv gegeven. Tijdens het afbouwen weer ongesteld geworden. Maar sindsdien een onregelmatige cyclus. Voor de zwangerschap (na stoppen pil) ook zeer onregelmatig. Gelukkig voel ik wel nu heel duidelijk m’n eisprong, dus weet dat het precies twee weken later bingo is.

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Je slaat de spijker op z’n kop met de laatste zin. Ik merk zelf heel erg d ...
Nou hier ook hoor. Ik ben best regelmatig ongesteld, maar paar dagen voordat ik ongesteld ben super moe, honger, misselijk, honger, hoofdpijn en heb ik het mentale incasseringsvermogen van een natte krant. Echt vreselijk!