9 Reacties

MOD

één jaar geleden

Mijn zoontje ontbijt met pap. Daarna krijgt hij vaak een plakje ontbijtkoek, bananenbrood of ontbijt pannenkoekje.

één jaar geleden

Onze zoon eet eigenlijk altijd volle kwark met banaan als ontbijt. Heel soms een bruine boterham met beleg. Dus ook niet mega spannend, haha

één jaar geleden

- volkoren brood met boter en dan: fruitspread abrikoos of bosvruchten (net iets beter dan jam), sandwichspread of 100% pindakaas - warme havermout met amandelmelk (of koemelk) en banaan óf appel en kaneel (te variëren met gecrushte cashewnoten, hennepzaad, sesamzaad, chiazaad etc etc) - kwark met o.a. alle eerder genoemde zaden/noten en ook walnoten (soms wat honing/agavesiroop) - bananenpannekoekjes (per banaan, 2 eieren en 2 eetlepels havermout, als het te dik is nog wat (plantaardige) melk

één jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

- volkoren brood met boter en dan: fruitspread abrikoos of bosvruchten (net ...
En soms doen we ook een bij elkaar geraapt zooitje van allerlei fruit en noten. Ik leer haar nu nootjes afbijten, helemaal leuk ☺️

één jaar geleden

Havermout met wat fruit, kokos, kaneel, cranberrys, soms bijv ipv kokos een beetje cacoapoeder( 100% cacoa) of ipv kaneel koek en speculaas kruiden. Soms ipv cranberrys rozijntjes of wat geraspte worteltjes. Soms alleen wat banaan: meestal varieer ik een beetje.. hij vindt het heerlijk. Maar dus wel elke ochtend dezelfde basis 😂

één jaar geleden

De mijne eet eerst fruit en daarna een bruine boterham (tosti) met kaas of pesto, smeerkaas of tonijn paté. Met een glas melk

één jaar geleden

Hier havermout met fruit en zaden of brood. In het weekend krijgt hij ook altijd een croissantje en een gekookt ei 😁 en hij drinkt er thee bij

één jaar geleden

Als ze op de opvang ontbijt een boterham met daarnaast tomaatjes en komkommer Thuis halfvolle yoghurt met granola en vers fruit

één jaar geleden

Mijn zoontje eet al denk langer dan een jaar als ontbijt pap haver, rijst of granen. Ik maak het met neo cate omdat hij koemelkallergie heeft of met soja melk. Hij eet altijd rond 9.00/10.00 1 a 2 stuks fruit daarom doe ik in zijn pap geen extra fruit. In geef hem het liefs niet elke dag brood. Als hij thuis is lunch hij met brood en pindakaas of appelstroop humus. Op de crèche lunch hij warm eten meestal dan kan het wel eens voorkomen dat ik hem als ontbijt een boterham met pindakaas geef ipv zijn havermout.