4 Reacties

4 jaar geleden

Oei.... Hier heeft mijn dochtertje antibiotica gekregen voor oorontsteking.... Ook een puffer ventolin voor de hoest.... Ivm de slijmpjes: halve ui naast het bed, indien mogelijk een verstuiver van de apotheek, Kruidvat eucalyptus voor badje, mijn dochtertje had ook slijmsiroop,.....

4 jaar geleden

Wij hebben vsm tussikind siroop tegen het hoesten en slijm, 5 druppels per keer geloof ik bij ons was het met 2 dagen helemaal weg. Gewoon bij kruidvat halen

4 jaar geleden

Nou ik kan je vertellen dat ooronteking en keelontsteking gaat niet heel makkelijke vanzelf bij jonge kinderen. Mijn ervaring is dat eenmaal het begint blijven ze gevoelig en elke virusje, verkoudheid de gevoelige oor en keel weer kwetsbaar maakt. Ik heb een maand lang rond gelopen met een kind die oorpijn had verkoudheid en virus je na virusje hebben niet geholpen om dit te herstellen maar verergerd ha vertelde afwachten maar dat was op een gegeven moment niet meer vol te houden omdat hij steeds weer verhoging en koorts kreeg wanneer we dachten dat je beter ging. Lang verhaal kort als het een virusje is en vanzelf zou genezen zou dit niet langer dan een week moeten duren( koorst en of verhoging) duurdt dit langer dan is het geen virus maar werd een bacteriële Infectie en hier tegen bij ons de enige wat hielp was antibiotica, help zelf voor moeten eisen na een maand steeds naar huis gestuurd te worden met paracetamol en zelf nurofen erbij en 240mg zetpillen en te gek voor woorden. Hou je kind goed in de gaten en de tijd dat zijn koorst duurt.

4 jaar geleden

Hiernaast… tips: luuf, veel zoutoplossing, zuigertje slang van otrivin, tussikind, we kregen ook druppels voor zijn neus met een bepaalde stofje dat help de neus vrijer te maken mag je Max 7 dagen achter elkaar gebruiken. En ja uiteindelijk antibiotica omdat we dit bij de hap geeist hebben. Nurofen helpt als de pijn te erg wordt is ook ontekingsremmend dus dat is gunstig tegen ontsteking