Goedemorgen allemaal…
Vraagje , mijn zoontje van 3 is de laatste dagen erg lastig met naar bed brengen. Met de slaapliedjes zingen of boekje lezen en knuffel en een kus gaat alles goed en is er niets aan de hand. Als we hem in zijn bedje leggen en toestoppen eigenlijk ook niet.
Maarrrr zodra wij de kamer uitlopen is het mis , hij huilt - schreeuwt - gilt dan heel de boel bij elkaar. Naar hem toe gaan , kalmeren / troosten en weer toe stoppen helpt om t moment dat je bij hem bent , maar loop je de kamer weer uit dan is t weer mis.
Hij kan soms gewoon doorgaan t ruim een uur a anderhalf uur. T breekt me soms helemaal op en soms weet ik t gewoon even niet meer
Er is gewoon een nachtlampje aan voor hem en een muziekje dus er is verder ook niets aan de hand.
Meer mensen die dit ervaren? Is t misschien een fase of iets?
Ons zoontje van 3 zegt ineens: "ik wil niet alleen zijn". Dus we blijven nu ook bij hem tot hij slaapt. Anders raakt hij overstuur. Hij wil nu ook niet meer alleen spelen op zijn kamer of beneden blijven als zijn broertje in bad gaat. Zal wel weer een fase zijn
O dit is zo onwijs herkenbaar. Helaas herhaalt het zich in de nacht ook. Afgelopen nacht ruim 2 uur bezig geweest met hem in eigen bedje houden en erbij blijven tot hij slaapt. Helaas uiteindelijk bij hem in bedje geslapen
Hier ook ineens moeite met ‘alleen zijn’.
Als ze wakker wordt roept ze en zegt ze, mama ik ben helemaal alleen in mijn kamer’ en is ze echt heel verdrietig.
Komt erop neer dat ik op en neer hobbel tot ik het niet trek en met haar slaap. Wisselt per nacht, soms slaapt ze wel aardig door en soms drama 🤷♀️
Hier nu 1,5 week slecht slapen. In de nacht vanalles geprobeerd maar het weinige slapen begint op te breken dus maar toegeven en samen slapen. Zo blijft het gezellig en het zal op den duur wel minder worden
Ik zelf heb persoonlijk ons zoontje nooit tussenin laten slapen , altijd in ...
Wij nu 1 nacht, verder met veel moeite en drama in zijn eigen bed. Als we nu samen slapen is dat in zijn eigen bed. Hij heeft een volledig 1 persoons bed dus gelukkig past dat
Vanmiddag en vanavond ben ik bij hem gaan liggen op mijn eigen bed (zijn bed staat in onze slaapkamer omdat ik maar 1 slaapkamer heb) en t heeft geholpen , heb gezegd mama gaat ook een dutje doen / slapen , hij bleef stil en binnen kwartiertje sliep hij
Vanmiddag en vanavond ben ik bij hem gaan liggen op mijn eigen bed (zijn be ...
Super fijn dat je wat gevonden hebt dat werk! Ik zou wel eerlijk zijn, als je z’n vertrouwen kwijt raakt omdat hij wakker wordt en je niet meer ziet (tenzij je echt blijft) ben je denk ik verder van huis
Ik heb dit een half jaar geleden lang gehad. Wat ons nu heeft gered waardoor ze meteen slaapt is eerder naar bed! Omdat het middagdutje weg is, ligt ze nu elke dag om 18:30 in bed en slaapt voor 19:00, misschien is hij wat oververmoeid? (Zelfs 19:00 in bed is te laat hier, dan lukt het haar niet zelfstandig in slaap te vallen.)