6 Reacties

één maand geleden

Ja, het is een fase en wij zijn er uit. Wij denken dat het een combinatie was van doorkomende kiezen (die laatste fuckers doen gewoon verrekte pijn) en de overgang naar geen dut overdag. Ook al zijn de sprongen voorbij: ze ontwikkelt zich als een tierelier. Tellen, alfabet, lange zinnen, bepaalde verbanden leggen, motorische kan ze meer: ook dat gaat maar door en vraagt ook een hoop van haar brein. We merkten dat ‘s middags wegleggen steeds moeizamer ging. Je kunt kijken hoe zij zich gedraagt als je haar dut inkort of overslaat. Onze dochter bleef namelijk wel vrolijk en gaat nu een stuk relaxter naar bed. Vandaag heeft ze overigens wel een dut gedaan van 1,5 uur op de bank 😬 het blijft maatwerk, bij ons althans. Maar troost je: we hebben haar ook in bed genomen en daarna over gelegd in haar eigen bed. Het was hier echt het moment van in slaap vallen. Dan wilde ze met name mij, haar mama, dichtbij haar hebben. Soms zegt ze wel “bij papa en mama slapen” maar soms is het 1 minuut mopperen en ligt ze al in bed te duimen. Kortom, lang verhaal: wij ervaren het niet zo dat er een gewoonte is gecreëerd. Ze heeft je op dit moment, om wat voor reden, nodig. En dan de tips: tijdens deze fase werkte een lampje aanlaten en de deur open laten. Een warm bad voordat ze naar bed gaat kan ook iets wat zorgen voor ontspanning. Zijn bij haar de kiezen door? Zie je daar symptomen van?

één maand geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Ja, het is een fase en wij zijn er uit. Wij denken dat het een combinatie w ...
Aah dankjewel voor het delen van je ervaring en ook voor de tips! Volgens mij zijn haar kiezen al door. Lampje en deur open laten heb ik al geprobeerd maar dat lampje doet haar niet zoveel en met de deur open gaat ze uit bed en komt ze naar ons toe. Dat wordt dan gewoon even wat meer aandacht geven nu ze erom vraagt en hopen dat de fase snel voorbij gaat!

één maand geleden

Hier gaat het slapen in de avond ook steeds moeizamer. Eigenlijk lijkt hij nog niet helemaal zonder middagdut te kunnen, maar als we het wel doen, hebben we zowel smiddags als 's avonds strijd. Hij slaapt nu dus 's middags meestal niet meer, maar mag dan even een kwartiertje rusten bij de televisie. Verder houden we ons vrij strak aan het bedritueel, wat ik sinds kort eindig met: heb je nog iets nodig? Wil je nog iets zeggen over je dag? Jij gaat dadelijk slapen en Ik ga dadelijk naar beneden en dan kom ik niet meer naar boven. Het lijkt te werken. Meestal wil hij dan nog iets (kus en een knuffel) of even iets vertellen. Maar dit doen we pas een paar dagen. Dus ben benieuwd of het blijft werken.

één maand geleden

Reactie op Bovenbouwjuf1526

Hier gaat het slapen in de avond ook steeds moeizamer. Eigenlijk lijkt hij ...
Wat een goed/leuk idee! Die ga ik onthouden en misschien ook wel proberen, thanks :)

één maand geleden

Bij ons gaat het op het moment ook zo . De laatste kies komt door. De vorige kies hetzelfde verhaal. Maar ik zie ook weer een vorm van verlatingsangst. Als ik wat uit de schuur pak bv hoor ik gelijk " mama waar ben je?!" Hij checkt steeds waar ik ben. Een maand geleden had hij het niet eens door als ik de kamer uit liep😅 Dus een groot verschil in zijn beleving dus. Wij proberen hem ook maar even de nabijheid te geven. We hebben deze periodes eerder gehad. Ik merk als ik hem de nabijheid geef het ook wel weer snel " normaal" wordt. Hier is het ook geen gewoonte geworden.

25 dagen geleden

Reactie op Maria29

Bij ons gaat het op het moment ook zo . De laatste kies komt door. De vorig ...
Thanks voor het delen van je ervaring, fijn om te weten dat die van mij niet de enige is haha