9 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Auroravh
Een losse papa of mama dag? Papa of mama bij de jongste kindjes en dan ruil ...
Precies waar ik ook aan dacht! En als dat niet lukt anders eens in de 14 dagen, dit met hem plannen en meermaals aan herinneren of samen naar de kalender kijken en af en toe zeggen ‘yes over zoveel dagen gaan wij samen wat doen!’
Je kan tussendoor ook hele kleine dingen doen door opmerkingen of kleine gebaren. Als hij thuis komt van school: ‘wat heerlijk om je te zien’ ‘wat fijn dat je er weer bent’ ‘ik heb aan je gedacht vandaag’ etc.
Of zn lievelingseten koken en benoemen dat het speciaal voor hem is, een briefje bij zn lunchtrommel stoppen doordeweeks of als je bijvoorbeeld boodschappen gaat doen of ergens alleen de deur uit vragen of alleen hij mee gaat (als dit haalbaar is met de twee kleintjes).
Succes, lijkt me heel moeilijk, maar ik vind het van jullie zoon heel knap en sterk dat hij dit zo eerlijk heeft gevraagd.
3 jaar geleden
Och lieve mama, dit kan ik me heel goed voorstellen 🥺
Wat auroravh zegt, dacht ik ook direct ja. Is misschien niet samen, maar denk dat dit hem ook al heel erg goed zal doen? Misschien dat echt samen mama en papa tradities maken? Bv. met papa naar de speeltuin, of met mama lekkere broodjes halen etc
3 jaar geleden
Wij hebben dit ook! Ik heb een puber zoon en zo'n kleintje neemt ontzettend veel tijd in beslag. Ook hij vraagt om alleen tijd.
Dus dit is wat wij doen;
Ijsje eten of iets anders kleins doen. Dit kost niet zo veel tijd.
Samen kleding shoppen
In de avond een spelletje doen (weekend)
Film of serie kijken (weekend)
Het allerbelangrijkste is vertellen, zo nu gaan wij iets samen doen of kom het is nu tijd voor ons drieën. Hierdoor krijgt het kind het gevoel dat dan alle aandacht volledig naar hem gaat. Je zou ook dit nog kunnen herhalen als je hem naar bed brengt en erop ingaan wat hij ervan vond en hoe fijn jij dat vindt.
3 jaar geleden
Neem hem smiddsgs mee naar de bakker (vrijdag) en laat wat lekker uitzoeken voor hem alleen. Dan als ee kleintjes op bed liggen mag hij even Extra lang op blijven (dinsney film?) En z'n Taartje of chipje of gebakje eten samen met jullie. En anders idd papa of mama dag / ochtend.
3 jaar geleden
Er zijn al tips gegeven, ik wilde vooral even ingaan op wat het met jou doet. Ik snap dat het je verdrietig maakt, maar het is wel super knap van je zoontje dat hij dit aangeeft en laat ook zien dat hij jullie genoeg vertrouwt door zich zo kwetsbaar op te stellen en te vragen om alleentijd met papa/mama. Dat is een goed teken ❤️ zolang je gehoor geeft aan zijn behoefte hierin, doe je het hartstikke goed!!