17 Reacties

één jaar geleden

Hier ook last van.. Ik probeer uit te rekken met 12 tot 14:30 uur slapen. Zodat het voldoende is. Ik denk dat ze aangeven dat 1 dutje voldoende is.

één jaar geleden

Reactie op Tugba 🥰

Hier ook last van.. Ik probeer uit te rekken met 12 tot 14:30 uur slapen. ...
Ja hij vecht er tegen indd, maar probleem is dus dat hij te kort 1 dutje doet max 1,5 uur.

één jaar geleden

Reactie op anis-24

Ja hij vecht er tegen indd, maar probleem is dus dat hij te kort 1 dutje do ...
Jaaa hier ook! Gisteren maar half uurtje 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 ik kon wel janken, want was zelf zo moe 😂.. wilde zelf ook een dutje doe , dan mag je het op je buik schrijven …

één jaar geleden

Het gaat over totale slaap per 24 uur. Misschien is de lange nacht voor hem gewoon genoeg. Waarom ben je zo bang voor slaaptekort als hij s nachts zo lang slaapt? Dan heeft hij overdag gewoon minder nodig. Totale slaapbehoefte bij kindjes van 1 tm 4 jaar: 11 tot 14 uur per 24u (bron: sleepfoundation)

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Het gaat over totale slaap per 24 uur. Misschien is de lange nacht voor hem ...
Ja opzich slaapt hij wel nu langer in de nacht sinds kort maar hij slaapt ook nog eens onrustig, ik zie aan m dat ie vaak gewoon moe als ie snachts rustig slaapt dan zou ik me geen zorgen maken omdat ie dan genoeg slaap pakt.. maar goed wat je zegt klopt ook wel hij slaapt van ong 18:30 tot 7:00-8:00.. we gaan t zien ik hoop dat ie gewoon 1 lange middag dutje doet overdag

één jaar geleden

Ik zou willen dat mijn kindje zo sliep 😅

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik zou willen dat mijn kindje zo sliep 😅
Nou t is niet dat ie niet wakker wordt snachts he vaak genoeg zeurt ie om zn speentje dus ben helaas ook nog steeds kapot.. maja altijd denken het wordt ooit beter

één jaar geleden

Reactie op anis-24

Nou t is niet dat ie niet wakker wordt snachts he vaak genoeg zeurt ie om z ...
Ik snap het wel hoor. Ik heb namelijk een lijstje in mn telefoon waarop ik precies bij hou hoe lang ze elke x wakker is. Afgelopen 10 weken slaapt ze echt maar 8/9 uur op een nacht. En dan overdag 2x 30 of 45min. Die 11uur halen we hier dus vaak niet eens. Ik hoop echt dat dit een fase is. Ik las wel dat een dutje weigeren heel vaal voorkomt op deze leeftijd. Toch raden ze aan het te blijven proberen. Een half uurtje en daarna accepteren en los laten. Dan heb je gedaan wat in je macht lag he 😘

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik snap het wel hoor. Ik heb namelijk een lijstje in mn telefoon waarop ik ...
Ja indd blijven aanbieden en als het niet werkt dan houdt t gewoon op.. Maar je zal wel kapot zijn als ik zie hoeveel ze snachts slaapt. Ik hoop dat ze gauw haar ritme veranderd het is zo zwaar als je zelf te weinig geslapen hebt..

één jaar geleden

Hier is het ook al 3 weken raak dat hij thuis geen middagdutje doet. Op het kdv daarentegen slaapt hij een gat in de dag

één jaar geleden

Hier ook. In de nacht maakt ze 11-12 uur, maar overdag ‘maar’ 1-1,5 uur. Op kdv is het nog erger omdat ze momenteel heel licht slaapt en overal wakker van wordt.. en ik merk gewoon dat die slaap overdag onvoldoende is, ze haalt einde van de dag eigenlijk altijd met een slecht humeur.. Maar.. ik kan op m’n kop gaan staan.. en heb van alles geprobeerd.. ze doet het momenteel gewoon niet.. Ik ga uit van weer een fase haha. Consultatiebureau en kdv zeggen allebei dat meer kindjes dit soms tijdelijk hebben..

één jaar geleden

Sinds half 4 vannacht 30min geslapen 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Heeeel herkenbaar! Maar mijn zoontje sliep van 1130-1400 en werd sochtends dan om 5 uur wakker. Ik dacht eerst hij is er aan toe maar het is herkenbaar bij een sprong dat ze dan sochtends niet meer willen slapen. Na 2 weken om 5 uur op staan dacht ik, volgens mij heeft hij die ochtend slaap van 20 mins gewoon nog nodig en ben hem weer op bed gaan leggen en waarempel hij slaapt nu elke ochtend weer en is gewoon weer rond half 7 a 7 wakker. Maar dit is mijn ervaring he!, bij ons hielp het :)

één jaar geleden

En waar merk je aan dat dit te weinig is? Mijn dochter van dezelfde leeftijd doet al maanden maar 1 dutje van 1.5 per dag. Gaat eigenlijk prima!

één jaar geleden

Reactie op SF

En waar merk je aan dat dit te weinig is? Mijn dochter van dezelfde leeftij ...
Is miss niet gemiddelde volgens de boekjes van 2 dutjes maar ze maakt denk ik een langere nacht en slaapt ook langer uit.. Het is idd wat Pannekoekplantje zegt dat het meer gaat om gemiddelde aantal uren.

één jaar geleden

Reactie op SF

En waar merk je aan dat dit te weinig is? Mijn dochter van dezelfde leeftij ...
Nou ik merk dat ie vaak humeurig is en ik zie gewoon signalen dat ie moe is… t heeft m net een uur geduurde voor hij eindelijk na lange tijd zn 2e dutje doet alhoewel ik m zo wakker ga moeten maken omdat hij anders weer straks niet moe is..

één jaar geleden

Onze zoon heeft maaaaanden maar 2x 30 minuten geslapen overdag en snachts zo'n 10 uur. Dus ook niet mega veel. Maar hij ging er goed op dus dan vind ik het ook prima. Nu sinds een paar dagen doet hij 1 dutje van 1,5 a 2 uur en snachts zo'n 11 uur dus dat is iets beter.