7 Reacties

één jaar geleden

Hier krijgt ze elke dag volle kwark als toetje. Daarnaast nog 2-3x per dag bv, maar voor mijn idee is het puur comfort en makkelijk met in slaap vallen, niet het idee dat ik nog erg veel produceer of dat ze nog altijd veel drinkt. Ik zou dit ook willen afbouwen maar door de slaapassociatie durf ik er nog niet aan te beginnen 🙈

één jaar geleden

Kan ook zijn dat je productie gewoon stabiel is geworden? Of merk je ontevredenheid aan de borst? Hier ook overdag gevoel van ‘leegte’ maar ik merk dat wanneer ze nog drinkt het prima toeschiet. Kolf opbrengst keldert wel… daar stop ik na kerst mee.

één jaar geleden

Wat vervelend dat je in momenteel in een stressvolle periode zit en wat mooi dat je nog steeds bv geeft! Hoe vaak komt hij nog aan de borst per dag?☺️ en wat geeft je de indruk dat je productie afneemt? Even meedenkend. Is het iets van al langere tijd? Of kan het zijn dat je bijv rond je eisprong of menstruatie zit? (Als je cyclus op gang is gekomen) Hier geef ik naast nog gemiddeld 3 x bv ook gewone zuivel en varieer daar heel erg in. Volle kwark, volle plantaardige kokosyoghurt, af en toe een slok gewone melk en havermelk barista en scheut kokosmelk door de havermout.

één jaar geleden

Reactie op F-8

Wat vervelend dat je in momenteel in een stressvolle periode zit en wat moo ...
Ik kolf trouwens overdag al enige tijd niet meer en ze voelen altijd leeg/soepel, ondanks dat is ze gewoon tevreden aan de borst en lijkt het niks te zeggen over de hoeveelheid melk. Soms is ze wat ongeduldiger aan 1 kant, omdat de tsr soms wat trager is.

één jaar geleden

‘S morgens voor vertrek naar opvang, in opvang nog eens voor ik wegga naar mijn werk, hij krijgt dan minizakje afgekolfde melk mee en dan meteen als ik thuiskom van mijn werk en voor het slapen gaan. Omdat als ik vroeger afkolfde had ik wat meer en nu komt er bijna niets uit 🥺. Help

één jaar geleden

Ik geef nog 2 keer borstvoeding per dag. 'S ochtends en 's avonds voor het slapen gaan. Verder krijgt hij volle melk en Griekse yoghurt. Mijn productie is flink gekelderd omdat ik zwanger ben, dus sindsdien krijgt hij koemelk overdag zodat hij genoeg binnen krijgt

één jaar geleden

Reactie op Sisiboy

‘S morgens voor vertrek naar opvang, in opvang nog eens voor ik wegga naar ...
Dat het kolven moeizamer gaat, hoeft niet perse te betekenen dat je productie is afgenomen. Het is niet gek dat er een verschuiving plaatsvindt, omdat je kleintje nu ook meer vast voedsel eet. Zal het voor jou niet heel veel stress schelen dat je niet meer dat zakje bv mee hoeft te geven aan de opvang? Dat je die vervangt voor een (plantaardig) zuivel product? En dan nog lekker in de ochtend en avond (+evt in de nacht) de borst aanbiedt? Bij 14 maanden zou dit prima kunnen 😊 Dan is de druk er voor je af. Blije mama is blije baby, moet voor jezelf goed voelen natuurlijk.