9 Reacties
3 jaar geleden
Nee hoor gewoon eisen dat ze op bed gaat. Of ze gaat slapen is een 2e. Onze dochter, bijna 1 slaapt de ene keer nauwelijks bij de gastouder. Andere keer slaapt ze 2.5 uur achter elkaar. Heb je een schriftje? Zo ja dan zou ik hier elke keer in zetten wat het schema van de dag niet zijn. Desnoods zet je het in de app die jullie gebruiken
3 jaar geleden
Heel raar dat ze zomaar een dutje overslaan, zou ik zeker wel wat van zeggen. Bij ons op het kdv kwam het wel eens voor dat hij nog 3 dutjes deed toen hij er thuis al 2 deed en daarin vertrouwde ik hen wel dat ze hem volgden en hij dus moe was. Maar ineens een dutje minder zouden ze echt nooit doen zonder overleg.
3 jaar geleden
Ja lees nu net dat ze nu ook maar tien minuten geslapen heeft en ze haar niet meer in slaap krijgen 馃槕. Oftewel wij zitten straks met een super over vermoeide baby thuis. Ze is afgelopen weekend ook ziek geweest dus slaap had ze zeker wel nodig! Ga er straks wat van zeggen en vanaf nu elke ochtend opnieuw in de app zetten rond welke tijden ze ongeveer een fles moet krijgen en naar bed moet. Maar vind het toch gek. Ga ervanuit dat leidsters op een peutergroep dit toch wel weten.. er zitten alleen maar kindjes van die leeftijd die allemaal nog twee dutjes horen te doen of meer.
3 jaar geleden
Bij ons doet ze thuis meestal 2 dutjes, tenzij ze lang slaapt s ochtends. Op de creche doet ze er ook maar eentje. Soms vraag ik hier wel naar, als ze bv vermoeiend weekend heeft gehad of wat minder in haar element is. Met dat we haar op dagen dat ze gaat (ma di do en vrij) op tijd in bed leggen (tussen 18u25 en 19u) en 's ochtends ze laten slapen tot 7u30, en op dagen dat ze thuis is laaaang laten slapen smiddags, werkt dit wel. Maar moest ik merken dat ze er echt last v heeft, zou ik op de creche ook wel heel errug duidelijk maken dat mn dochter echt 2 dutjes nodig heeft. Het ritme met 1 dutje is wel vrij vast en ik heb wel echt het gevoel dat de dames daar mn dochter goed kennen, dus dat is ook wel weer andere situatie.
3 jaar geleden
Irritant he... Het werken op een kdv is volgens mij wel echt heel pittig, maar bij ons gaat het ook wel eens niet zoals we willen. Leidsters bij ons zijn echt dol op de kinderen, maar over wakkertijden of hoeveelheid/aantal (borst)voeding hebben sommigen nog nooit gehoord lijkt wel. Of ze doen er niets mee. Op een vriendelijke manier toch blijven aangeven, ik doe het ook ondanks dat ik het lastig vind hoor. 馃槈
3 jaar geleden
Hier thuis vaak rond 9u kapot moe en naar bed voor 1,5u en daarna fruithap. Ergens anders (kdv, oma, oom, tante) altijd eerst fruithap en tegen 11u soms pas naar bed, ik vind dat prima. Zoveel indrukken, leuke dingen om te zien, interessante hoekjes om te bekijken, ander speelgoed. 馃槃
Nu al 2 dagen geen middagdutje gedaan op de opvang, ook goed. Geen dut want was erg hard huilen bij naar bed gaan. We hebben een vrolijk meisje terug gekregen en savonds (zoals altijd) makkelijk in slaap valt.
Kind blij, juffies blij, ouders blij馃檪
Ben jij het er niet mee eens, zou ik het zeker bespreken.
3 jaar geleden
Heb het besproken. Bij het ophalen was ze super moe. Wit gezichtje met rood rondom haar oogjes van vermoeidheid. Heb al een standaard tekst in mijn notities opgeslagen die ik vanaf nu elke dag dat ze gaat in de app zet. Er zijn zoveel invallers daar dat er morgen waarschijnlijk weer andere staan. Wil iig dat ze proberen om haar op bed te leggen. Als ze dan niet slaapt is het iig mijn dochter haar eigen keus.