De laatste weken heeft onze bijna anderhalf jaar oude dochter voor alles schrik. Het lijkt wel of er telkens iets bij komt. Het begon met luide geluiden waar ze van schrok, zoals werkmannen hier voor de deur, schapen, kippen enz. Het blijft ook hangen, ook al zijn de werkmannen al een paar dagen weg, toch durft ze nog steeds niet alleen naar buiten.
Nu krijgt ze ook schrik van mieren enz. Waardoor ze bijna niet naar buiten komt.
Ik probeer er zoveel mogelijk relax mee om te gaan, de angst wel serieus te nemen maar de dingen proberen niet te vermijden en rustig kennis te laten maken met bijvoorbeeld de kriebelbeestjes.
Ze is sowieso gevoelig want bv verf op haar handen moet ze ook niet van weten. Voor andere dingen is ze dan weer helemaal niet gevoelig.
Ik hoop echt dat dit een fase is. Want ikzelf had als kind ook veel angsten en nu nog steeds een angststoornis en ocd. Daarom hoop ik echt dat ze later ook niet zo angstig gaat zijn.
Nog mensen die dit herkennen? Geruststellingen van mijn kind had dit even en is nu over mag ook altijd 😉.