12 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje van 2 is sinds een paar weken ook echt bang voor de raarste dingen.. in zijn hele leven is hij nooit ergens bang voor geweest we zijden altijd was hij maar eens ergens bang voor haha, denk dat het weer een nieuwe fase is

één jaar geleden

Mijn dochter van twee heeft dit nu ook terwijl ze eerst nergens bang voor was. Ik dacht eerst dat het aan de tekenfilms komt die ze kijkt, maar we kiezen bewust uit wat ze kijkt. Heb gelezen dat meer ouders dit herkennen.

één jaar geleden

Jup! Hier ook! Mochten altijd zelfs haar kleding stofzuigen. Nu stofzuiger, blender, onder de douche en in bad doodsbang dat ze erin gaat poepen Totale paniek. Moet nu steeds mee en haar tillend douchen. Niet te doen Ik hoop op een fase. Ervaren dat het niet eng maar leuk is. Denk dat die koppies nu zoveel meer kunnen (over)denken dan voorheen

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Jup! Hier ook! Mochten altijd zelfs haar kleding stofzuigen. Nu stofzuiger, ...
Jeetje dit klinkt inderdaad ook al herkenbaar, lastig he! En best sneu voor die kleintjes🥹 hopelijk ook daar snel weer over

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar. Ik dacht dat het kwam omdat hij nu het woordje eng en bang kan uitspreken… en dus ook begrijpt wat die woorden betekenen

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar ja. Vooral voor mensen met dikke, donkere jassen die klusjes komen doen. 🤷‍♀️

één jaar geleden

En horen de nachtmerries en nachtangsten (lees krijsend wakker worden, roepen mama help en uit bed proberen te klimmen uit blinde paniek) er ook bij?

één jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels met de angst? Hier ook ineens deze ontwikkeling. Nu ineens in paniek als hij in de auto moet. Of zoals jullie noemen de douche.. wat een lastige fase. Ook sneu om te zien!🥺

één jaar geleden

Reactie op Maria29

Hoe gaat het inmiddels met de angst? Hier ook ineens deze ontwikkeling. Nu ...
Lastig he! Onze dochter is nog steeds ineens bang vd gekste dingen maar douchen gaat nu wat beter! Ik heb een aantal weken met haar op schoot, zittend op een krukje gedoucht. Ze durft er nu alleen op te zitten terwijl ik me voor de deur afdroog en aankleed. Het is echt een investering geweest maar ze heeft nu weer vertrouwen en huilt niet meer. Eerst klampte ze zich echt helemaal aan me vast.

één jaar geleden

Reactie op Maria29

Hoe gaat het inmiddels met de angst? Hier ook ineens deze ontwikkeling. Nu ...
Hier is alles weer rustig! Heeft 3 weken geduurd denk ik, maar ze slaapt nu de avond en nacht door met een lampje aan en de deur op een kiertje. Verder zijn al die gekke angsten ook ineens verdwenen en kennen we ons vrolijke meisje weer terug!🥰

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar, voor het bang zijn in het donker hebben we nu zo lichtjes sterretjes die een kwartiertje aan zijn als hij gaat slapen en een nachtlampje wat hij zelf kan aandoen als hij bang is. Verder zegt hij ook vaak “niet bang he” en dan zie je aan zen oogjes dat hij bang is van iets. Hij heeft wel een grote fantasie, dat merk ik in zijn spel ook, meer en meer rollenspel en dingen gebruiken voor iets anders in zijn spel. Ik denk dus dat het magisch denken begonnen is en het daarmee samen hangt.

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Voor alles ineens bang, en mama moet overal heen mee en handje vast. Van papa moet hij even niks weten alles is mama. Het is een fase gaat vanzelf weer over, zoveel mogelijk de kindjes begeleiden ze krijgen ineens veel besef in de ontwikkeling