4 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter heeft dit een weekje gehad, dit werkte voor ons. Wanneer hij probeert te slaan, is het misschien een idee om zacht zijn arm tegen hemzelf aan te houden en rustig tegen hem op ooghoogte zeggen dat hij niet moet slaan en hij jou daarmee pijn doet. Als hij huilt uit frustratie daarna rustig vasthouden of naast hem gaan zitten tot hij weer rustig wordt. Vooral rustig en consequent blijven. Mijn dochter gaf meestal zelf aan dat ze wou knuffelen als ze gefrustreerd raakte wanneer iets niet mocht. Spreek uit dat je ziet dat hij boos is en dat dat kan, en waarom. Ondanks dat ze misschien niet alles snappen, probeer uit te leggen waarom het niet mag. Verder veel belonen met aandacht bij goed gedrag. Voorbeeld als mijn dochter een boek weer terug legt op de plank, zeggen dat dat goed van haar is en vaak klapt ze dan ook vrolijk voor zichzelf dat het gelukt is. Ik probeer zoveel mogelijk het positieve te benadrukken, maar blijf consequent in de regels. Herhalen herhalen en nogeens rustig herhalen werkt voor ons het best. Ik ga ook niet bijvoorbeeld de salontafel ontruimen omdat ze eventueel wat ervan zou pakken (dit was haar grootste frustratie dat ze iets niet van tafel mocht pakken) en nu gaat dat meestal goed ook bij anderen thuis.

één jaar geleden

Heeft te maken met sprong 9 las ik gisteren. Het opzoeken van de grenzen.

één jaar geleden

.

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Mijn dochter heeft dit een weekje gehad, dit werkte voor ons. Wanneer hij p ...
Merci voor de tips. Ga het zeker is proberen