4 Reacties

4 jaar geleden

Heb laatst hele extreme buikpijn gehad. Ook boven mijn navel en een beetje links ervan. Ben toen naar de spoed geweest en bleek waarschijnlijk een ontstoken darm. Kon niet meer op of om van de pijn. Kans is ook heel groot dat je maag wat geïrriteerd is van maagzuur. Heb je al maagbeschermers zoals rennie geslikt?

4 jaar geleden

Reactie op Amarylles

Heb laatst hele extreme buikpijn gehad. Ook boven mijn navel en een beetje ...
Nee nog niets geslikt. Ik zal anders eens naar mijn huisarts gaan. denk ook dat het niet zwanger gerelateerd is.. maar iets anders 😢

4 jaar geleden

Bovenin je buik is waarschijnlijk je maag (of overgang naar darmen), die kan zeer doen door het proberen overgeven en minder eten erin

4 jaar geleden

Ik wil je niet bang maken en het hoeft ook echt niet hetzelfde te zijn, maar ik had een paar weken geleden bij ruim 5 weken zwangerschap ook deze klachten. Het begon bij mij met echt intense pijn in m’n buik 5 cm boven de navel en heel veel overgeven. De volgende dag was de pijn gezakt richting de plek van de blinde darm. HA dacht aan blindedarmontsteking of evt buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ben doorverwezen naar de eerste hulp omdat de ontstekingswaarden in mijn bloed ook te hoog waren. Een paar uur later lag ik op de OK omdat ik idd blindedarmontsteking had. Er was wel risico voor de zwangerschap, maar heb vandaag met ruim 9 weken een echo gehad en het ziet er helemaal top uit. Na 3 MK te hebben gehad afgelopen jaar, dus we zijn zo blij en het is blijkbaar ook wel een sterke 💪🏻 Als het vanavond blijft of erger wordt zou ik even de HA post bellen en anders morgenochtend. Idd niet te lang met de onzekerheid blijven zitten. Succes en hopelijk nemen de klachten snel af 🍀