11 Reacties

3 jaar geleden
Hoeveel calorieën eet je op een dag? Dat een weekje tracken kan veel inzicht geven! Sommige (gezonde!) producten bevatten meer dan je zou denken.
Ik geef ook borstvoeding en slik de mini pil. Ik zit nu (15w pp) nog 2kg boven mijn oude gewicht, in totaal ben ik 10kg kwijt sinds de geboorte, maar die laatste 2 gaat er nu echt niet af (ik sport 3x per week en wandel een paar keer 30min per week), en dat is oké 😊
Veel succes!! 💪🏼 en wees lief voor jezelf, je lichaam heeft fantastisch werk geleverd 🥰

3 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Hoeveel calorieën eet je op een dag? Dat een weekje tracken kan veel inzich ...
Hoi ! Ik eet rond de 1600 kcal per dag. En ik tel echt alles. ❤️ het is toch wel heel zwaar en wil het zo graag kwijt. Ik denk echt dat het komt door mijn minipil en de hormonen.. nja we zien het wel
Dankjewel ❤️❤️❤️

3 jaar geleden
Overigens kan het ook zijn dat je juist te weinig eet en dat je lichaam krampachtig alles vasthoud. Maar ik zou zeggen: houd het eens een weekje bij als je dat nog niet deed, dat geeft inzicht. Ik heb wel eens ‘MyFitnessPal’ gebruikt

3 jaar geleden
Reactie op Sandrasam
Hoi ! Ik eet rond de 1600 kcal per dag. En ik tel echt alles. ❤️ het is toc ...
Jeetje dat is weinig zeg!! Daar zou je eigenlijk wel van moeten afvallen. Ik snap dat dat zwaar is ❤️ toch maar stoppen met de pil? Kan me voorstellen dat dat kan helpen.

3 jaar geleden
Hoi, ik zag je berichtje langskomen. Ik heb helaas geen tip voor je...maar wel een vraag. Mij is altijd verteld dat je niet moet diëten tijdens borstvoeding omdat dit invloed heeft op je melkproductie. Maar jij geeft dus wel gewoon al vier maanden borstvoeding terwijl je dieet? Dat gaat dus wel goed? Ik moet nog tien kilo afvallen maar durfde tot nu toe nog niet echt te gaan beginnen daarmee...

3 jaar geleden
Reactie op Petra123
Hoi, ik zag je berichtje langskomen. Ik heb helaas geen tip voor je...maar ...
Ik denk dat je met bv vooral moet zorgen dat je voedzaam eet.. Havermout met wat fruit, volkoren boterhammen met kipfilet etc. Je raakt er lekker vol van dus je bent jezelf niet aan het uithongeren maar heeft weinig kcal

3 jaar geleden
Reactie op Petra123
Hoi, ik zag je berichtje langskomen. Ik heb helaas geen tip voor je...maar ...
Ik eet minder calorieën thats it !
Ik heb nog steeds na 4 maanden overproductie. Op de app food hou ik het bij ! Maar ik eet gewoon goed , enkel gezond.. en voldoende water ! Voor goede melkproductie heb je enkel voldoende water nodig eigenlijk. Ik zou lekker beginnen, je gaat er juist op voorruit vind ik

3 jaar geleden
JAAAAA! Die minipil is een monster!
Ik ben gewoon MEER bijgekomen in deze vier maanden dan tijdens mijn zwangerschap door die rommel… ik at wel niet perse gezond of dieette niet ofzo zoals jij maar dan nog is het niet menselijk zoveel bij te komen… het is niet dat ik elke dag in de mcdo zat ofzo en dat daaraan de kilo’s te verklaren zijn maar idd gewoon die hormonen vrees ik! Ik ben het ook echt zo beu en wil het echt niet meer innemen! Dan nog liever opnieuw zwanger worden dan al die extra kilos vet dragen 😣 weet zelfs niet hoe ik die extra kilo’s nu uberhaupt moet kwijtraken pffff

3 jaar geleden
Oh en heb je je schildklier al eens laten testen trouwens? Een traag werkende schildklier kan ook gewochtstoename veroorzaken, wat ook het geval is bij mij en ook neerslachtigheid veroorzaken. Hoewel ik ook dat ervaar door die minipil dus het weldegelijk ook daar aan kan liggen 🥲

3 jaar geleden
Reactie op Sandrasam
Ik eet minder calorieën thats it !
Ik heb nog steeds na 4 maanden overprodu ...
Voor een goede melkproductie heb je niet alleen water nodig maar ook voldoende voedingstoffen in je bloed en die komen er alleen door goede voeding te eten. Ik denk dat je lichaam in spaar stand is geraakt. Soms is het zo dat met meer eten de verbranding beter gaat werken.
Ik zou naar meer kcal gaan. Beter voor de melk en ik denk dat je verbranding juist omhoog gaat dan. Voel je je niet vaak slap?