11 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou haar lekker onder een warme douchestraal goed afspoelen en daarna lekker insmeren. Ondertussen opletten of ze geen koorts krijgt of andere klachten waarvan je zou denken dat het een ontsteking kan zijn.

4 jaar geleden

Even weken in bad? En voorzichtig schoonmaken met een hydrofiel washandje/doek? Ik maak haar vagina altijd schoon met een billendoekje, liever schoon en dan evt een beetje schraal dan een blaasontsteking denk ik dan maar… Wij deppen al haar plooitjes (lies en tussen de schaamlippen) droog na het verschonen en na het badderen, met een hydrofiele doek. Ze heeft nog nooit luieruitslag of iets anders gehad.

4 jaar geleden

Ik heb best wel veel weggekregen met een billendoekje, maar volgens mij mag je de schaamlippen niet openen vanwege kans op scheuren? Ik geloof dat mijn kraamverzorgster dat zei..

4 jaar geleden

Reactie op Amore13

Ik heb best wel veel weggekregen met een billendoekje, maar volgens mij mag ...
Hmm nog nooit van gehoord? Ik open ze wel (voorzichtig natuurlijk) om even met een doekje er doorheen te kunnen. Weet niet hoe andere mama’s dit doen?

4 jaar geleden

Reactie op Amore13

Hmm nog nooit van gehoord? Ik open ze wel (voorzichtig natuurlijk) om even met een doekje er doorheen te kunnen. Weet niet hoe andere mama’s dit doen?

4 jaar geleden

Reactie op Amore13

4 jaar geleden

Reactie op Amore13

Ik open ze ook, zeker na een flinke poep luier. Dan zit het er ook echt tussen dus het moet wel. Van scheuren heb ik nog nooit gehoord. Uiteraard doe ik het gewoon zachtjes maar dat lijkt me meer dan logisch. Zou het gewoon doen hoor dan voorkom je dit in ieder geval. Wat je omschrijft klinkt wel een beetje als een blaasontsteking, zeker door dat rode. 😔

4 jaar geleden

Ik open ze ook voorzichtig als het er onder zit van en probeer het met een lauwe douche straal schoon te spoelen, echter werkt dat soms niet afdoende en zal ik het toch voorzichtig met een doekje moeten schoonmaken. Ik wil niet dat ze een blaasontsteking krijgt. Gelukkig nu het vaster wordt is het niet zo vaak meer nodig. Afgekoelde Camille thee gebruiken bij het schoonmaken ipv kraanwater kan de huid kalmeren. Als je het niet vertrouwd naar de huisarts.

4 jaar geleden

Ik weet bijna wel zeker dat je niets kan scheuren! Als ik zie hoe wij in de zorg een katheter inbrengen en dan spreiden van de schaamlippen enz. Ik weet dat ze jonger zijn maar echt zou daar als ik jou was niet bang voor zijn. Goed schoonmaken is belangrijk!!!! Dus gewoon voorzichtig maar goed spreiden en dan schoonmaken. Ziet het daarna rood dan even insmeren.

4 jaar geleden

Het is gelukt! Iedereen bedankt voor het meedenken 😊 Maakte me toch even zorgen.