6 Reacties
één jaar geleden
Ik had precies dezelfde vraag en heb deze bij het consultatiebureau gesteld. Ze zeggen dat je je voorlopig geen zorgen hoeft te maken. Meestal komt het vanzelf. Snap je kind wel al veel dingen? Als je hem vraagt pak je schoenen doet hij dat dan? Dat ik namelijk ook een vorm van taalontwikkeling. Wellicht dat je bij de volgende afspraak bij het consultatiebureau je zorgen kunt uitspreken maar voor nu zou ik me nog geen zorgen maken!
één jaar geleden
Hier ging het precies zo, zoals jij dit omschrijf tot een week of drie geleden. En ineens floept er het ene na het andere woord uit, ik val soms nog net stijl achterover van verbazing. Hij weet en wist dus bijns alles al maar kon het nog niet omzetten naar spraak. Hij kon inderdaad heel veel aanwijzen in bv een boekje en wist wat ik bedoelde als ik wat vroeg. Ik maakte me ook zorgen maar achteraf gezien(😅) nergens voor nodig. Altijd makkelijk praten maar ik weet bijna zeker dat je dit straks ook denkt😊🩵
één jaar geleden
Ik zou me geen zorgen maken. Volgens het cjg moeten kinderen van 2 ongeveer 3 extra woordjes kennen naast de woorden mama en papa. Hier herken ik dat ook dat poes ineens miauw is en hond ineens waf. Maar ik denk dat dat juist goed is dat ze leren dat die dieren ook bepaalde geluiden maken.
Ik zou je niet teveel zorgen maken, ze begrijpen al een hoop en soms duurt het wat langer om het in hun koppie te processen. Uiteindelijk praten ze de oren van je kop en had je gewild dat het nog even stil bleef😄