5 Reacties
één jaar geleden
Thuis kletst de kleine van ons ook (klinkers en medeklinkers en soms een woordje) alleen bij het kdv niet. Hierdoor maken zij zich wat zorgen.. Ik merk dat het steeds beter gaat thuis dus dat geeft de burger moet. Wel is de logopedist ingeschakeld omdat hij thuis zich wel dusdanig ontwikkeld, maar op het kdv niet. Wel is het zo dat hij wel laat is met praten. Dit kan te maken hebben het vaak verkouden te zijn geweest in het eerste jaar en dat hij de focus had gelegd op de motoriek.
één jaar geleden
Mijn dochter is thuis een heerlijke kwebbelkont en kent veel woorden, maakt korte zinnen en probeert ook te zingen, echter ze wordt ook gauw verlegen als we visite hebben of zelf op bezoek bij iemand langs gaan. Soms zegt na uur iets maar blijft redelijk stil. Ik maak me er geen zorgen om en ik denk dat de verlegenheid vanzelf minder wordt. Echter sommigen in mijn familie maken zich ook wel een beetje zorgen dat mijn dochter bijna niet praat in hun bijzijn, ik neem het daarom weleens op als ze zingt of kletst en stuur ze dat om gerust te stellen.