5 Reacties

3 jaar geleden

Ahh wat rot van dat stomme virus!! Hier hebben wij nog nooit mee te maken gehad maar wat ik wel herken is het savonds niet willen slapen en keihard huilen en dat is hier echt de 9 maanden slaapregressie 🤯. Ook is de afgelopen 3 dagen haar 2e tandje doorgekomen. Hopelijk knapt je mannetje snel op. 🙏🏼🥰

3 jaar geleden

Onze middelste heeft ook meerdere keren pseudokroep gehad. Ook erg benauwd erbij. Belangrijk is om niet in paniek te raken en je baby rustig te krijgen. Wij kregen toen als advies om in de badkamer te gaan zitten en dan de douche aan. Maar dit is niet wetenschappelijk bewezen hoor. Op thuis arts.nl kan je ook wel wat info vinden. Ons zoontje is inmiddels vier en had zo'n twee weken geleden ook ineens weer zo'n aanval. Hier komt het dus nog steeds af en toe voor. We troosten hem en leggen uit wat er aan de hand is (op deze leeftijd kan dat gelukkig) en dan gaat hij weer slapen. Wordt wel paar keer wakker omdat hij zo benauwd is maar geruststellen en rustig houden heeft hier altijd geholpen. Maar ik blijf het heel rot vinden hoor, is toch zielig. En als ze zo klein zijn dan kan je dat ook niet uitleggen aan ze.

3 jaar geleden

Hi! Onze dochter heeft dit gehad toen ze 6 maanden was. Het klinkt ontzettend sneu, zeker als ze in eerste instantie huilend wakker worden. Ze schrikken er volgens mij vooral van. Bij ons werd ze rustig als we haar even vasthielden en daarna rustig naast ons neerleggen op het grote bed. Je kunt behalve troost bieden of afleiden vrij weinig doen: https://www.thuisarts.nl/pseudokroep/mijn-kind-heeft-pseudokroep Meestal is het na enkele nachten over. Is je zoontje nog steeds hees als hij huilend wakker wordt? Anders zijn het misschien inderdaad en tandjes of warmte? Veel succes!

3 jaar geleden

Ons dochtertje heeft het vorige week hard gehad. We hadden corona en ons meisje had hoge koorts. Snachts werd ze elk kwartier in paniek wakker met een piepende ademhaling, gevolgd door een blaffende hoest. Heel zielig want ze was in paniek en moeilijk te troosten. Na een slokje melk (ze krijgt nog borstvoeding) viel ze weer in slaap voor een half uurtje. De volgende ochtend zijn we naar de huisarts gegaan. Wij hebben medicijnen gekregen, die hebben erg goed geholpen. Inmiddels is de pseudo kroep een corona hoest geworden maar geen paniek meer ❤ Succes! Pak je kind lekker bij jullie op de kamer/in bed, want dat hebben ze echt even nodig die nabijheid!

3 jaar geleden

Reactie op Koeki21

Ons dochtertje heeft het vorige week hard gehad. We hadden corona en ons me ...
Wat voor medicijnen hebben jullie gekregen ? Mijn zoontje heeft die vaker gehad en ik wist niet dat pseudo kroep was aangezien ik vaak naar de ha was gegaan en deze vond niets bijzonders alleen luchtweginfectie die hoorde bij het virus maar de laatste keer toch naar de huisartsenpost gegaan omdat hij heel benauwd van werd … en toen bevestigde de arts daar dat het pseudo kroep was toen kreeg hij daar een medicijn die zijn luchtwegen zou wijden en ontstekingsremmend en werd verneveld toen hij beter was naar huis gegaan maar het blijft echt heel rot :( hij heeft nog hoest en snot maar niet zo’n aanvallen en benauwdheid gelukkig .