1137 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Leuk zeg! En goed te lezen dat opa’s en oma’s later toch overtuigd werden. ...
Ik ben vooral ook benieuwd hoe ze op het kdv ermee om zullen gaan en of ze het daar ook mogen/durven aanbieden. Jullie al ervaring mee?
2 jaar geleden
Ik volg! Ik wil ook rapley gaan doen! Mijn meisje is alleen nu nog maar net ...
Volgens mij in de basis geen verschil. Rapley is de naam van de Engelse bedenkster en Kleintjes van Stefan Kleintjes. Als ik er over lees gaat het bij Kleintjes methode meer om het sociale aspect en interactie ouder-kind rondom het eten. Vanuit Rapley wordt daar minder over gezegd.
Ik vind Stefan Kleintjes wat minder prettig en vooral iets te dwingend in zijn adviezen en mening, maar daar kan je prima doorheen lezen.
2 jaar geleden
Ik vind deze instagram dus geweldig om nu al te volgen. Zoveel kennis:
https://instagram.com/solidstarts?utm_medium=copy_link
2 jaar geleden
Reactie op Amore13
Bij mij ook alleen voor prikjes en verder niet. Ik had laatst de kinderarts ...
Ok leuk hier ook al tweede!
Cjg is verschrikkelijk laten we t erop houden hahha.
Meloen en komkommer jij durft hahaha hier was t heel saai broccoli hahah
Vond t ook leuk dat je vrij vroeg patatjes enzo mag geven hahah, als maar zonder zout. En broodkosttjes ohh kan nu al niet wachten 🤭
2 jaar geleden
Leuk zeg! En goed te lezen dat opa’s en oma’s later toch overtuigd werden. ...
Begrijpelijk en ook van je schoonouders hoor. Het is ook gek om te horen dat jij vroeger juist het advies volgde en het dan niet goed was. We willen allemaal t beste voor onze kindjes.
Uit ervaring draaien oma's en opa's uiteindelijk altijd bij. Als ze niet durven dan gewoon een dagje op enkel melk overleven ze echt prima, heeft m'n dochter tot maandje of 9 soms nog gehad ivm indd angst, prima, ze vond t niet erg en had t niet nodig. Toen ze een jaar was kreeg ze weleens papjes voor t lekkere (banaan met havermout o.i.d.) en dat vond m'n mams dan superleuk en ik een soort goedmakertje haha. Maar alleen omdat vaste voeding zo goed ging
2 jaar geleden
Reactie op Lappenpopje
Ik ben vooral ook benieuwd hoe ze op het kdv ermee om zullen gaan en of ze ...
Vaak mag en durven ze niet. Vaak gehoord dat ouders met rapley starten en kdv dan alleen nog fles blijft geven tot bepaalde tijd of dat kdv dan vanaf 7 mnd alsnog met potjes mag starten bv
2 jaar geleden
Reactie op Lou1986
Ooo oke dank je voor uitleg ik had idd gepureerd maar als je dat bij je bab ...
Snap dat dat moeilijk lijkt.het is wel echt veel beter voor je kindje ivm nog niet goed rijpe darmen voor die tijd. Hopenlijk komt het hongerige allemaal goed 🥰 ieder kindje blijft andere
2 jaar geleden
Reactie op Magakeus
Ik probeer het verschil een beetje op te zoeken maar vind enkel dat kleintj ...
Kleintjes werkt met een voedselintroductie schema en rapley gaat vanaf het begin uit van mee eten wat de pot schaft zeg maar dus dat is een verschil. Verder volgens mij niet veel grote verschillen voor zover ik het nu een beetje weet.
2 jaar geleden
Ik volg ook. Mijn baby is nu 4 maanden en wil met 6 maanden starten. Ik ben benieuwd. Bij mijn andere kindjes niet gedaan maar wil het nu echt proberen.
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Te vroeg gevraagd! Ik lees het al.
Kan, maar met papjes leren ze slikken, n ...
Jep! Maar ik heb het boek van de Kleintjes methode gelezen en daarin geeft hij aan dat als het om wat voor reden dan ook nodig is de combi ook kan.
Zo vinden mijn ouders (die deels oppassen) het erg spannend en zal ook de opvang geen stukken willen geven en ‘moeten’ wij het dus ook gaan combineren.
2 jaar geleden
Vraagje hoe de rest daarover denkt, hoe zelfstandig is dat zelfstandig moeten zitten nou precies.. Ik lees overal als ze het niet kunnen, nog niet doen en dat ze het wellicht pas rond 8 maanden echt kunnen. Maar wil wel rond 6 maanden met rapley beginnen. Dus hoe dan.. Toch maar met wat steun in de kinderstoel? Of zou je dan officieel moeten wachten? Want je kan toch ook weer niet wachten tot hij 7/8 maanden is lijkt me want eer ze dan echt wat binnen krijgen gaan ze wellicht wel wat te kort komen qua voedingsstoffen op termijn..
2 jaar geleden
Volgens mij in de basis geen verschil. Rapley is de naam van de Engelse bed ...
Ik lees dit hele topic nog eens na omdat we ook over een maandje gaan beginnen en dit is zó herkenbaar. Kleintjes schrijft super dwingend hè? Ik vond t zo’n vreemd boek. Maar je kan er inderdaad wel doorheen lezen en de handige dingen eruit halen.