19 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben, nu 8 week.. weer hello fresh :) dan weet ik zeker dat ik sowieso 3 keer in de week super gezond eet en het is zo makkelijk. Ik ben namelijk erg moe en werk ook gewoon 30 uur in de week en mijn partner ook dus wij zijn heel snel van het thuisbezorgd. Maar nu heb ik 3 keer in de week een gevarieerd en gezond bordje eten 😊
5 jaar geleden
Reactie op Ghrj
Ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben, nu 8 week.. weer hello fresh :) da ...
Ik heb ook Hellofresh, toevallig nog niet heel lang voordat ik wist dat ik zwanger ben. Ik vind het inderdaad ideaal en fijn idee dat het allemaal redelijk gezond, vers en gevarieerd is! En super makkelijk idd!
5 jaar geleden
https://www.dekamarkt.nl/recepten/batatas-bravas-van-zoete-aardappel-met-gekruide-kip/10490
Heerlijk recept! Super gezond en makkelijk!
5 jaar geleden
Reactie op PuckB
Met een fototje 😁

5 jaar geleden
https://tastyfoodsome.com/2019/08/27/courgetti-met-walnoten-pesto-en-gerookte-kip/amp/
Ik vond deze vanavond super lekker! Alleen maar groente en heel snel klaar!
5 jaar geleden
Reactie op Roos1988
Ziet er lekker uit zeg!! Dat ga ik van de week ook maken ☺️
5 jaar geleden
Hoi! Ik hou ook van koken, al neemt mijn lieve vriend mij nu alle huishoudelijke taken uit handen! Ik mag niets meer doen in huis! 😉 maar ik maak geregeld groente cremes, die ik vaak als lunch neem. Vorige week bedacht ik deze: bloemkool, aardappel kikkererwten soep. Je kunt het zo dik als je wilt maken, maar voor een stevige soep: 1/2 bloemkool, 1 aardappel, 1/3 blik kikkererwten, bouillon of kruiden naar smaak. Bloemkool in kleine stukjes snijden, aardappel dun snijden, en net onder water koken samen met wat bouillon, v een oosterse smaak komijnzaad, peper. Knoflook naar wens. Als het gaar is, door de blender halen, met kikkererwten erbij, beetje citroensap en als nodig heet water. Je kunt weer een paar uur vooruit!
5 jaar geleden
Ik maak elke week soep, als je wat over hebtkan je het dan ook invriezen voor een gezind tussendoortje. Dit is mijn favoriet:
Voor 4-6 personen, tijd totaal +-1,5 uur
Dit heb je nodig voor in de oven:
*Ovenschaal, pompoen, 2 zoete aardappels, verse peper, 2 theelepels gemalen koriander zaad, snufje zout en 1-2 eetlepels olijfolie.
- Verwarm een heteluchtoven op 200 graden.
- Pak een ovenschaal waar je een geschilde en stukjes gesneden pompoen en de zoete aardappelen in doet.
- Was en snij de verse peper ( scherpte naar eigen smaak) in kleine stukjes en doe fit bij de ovenschaal.
-Gebruik olijfolie over de groente en doe de gemalen koriander zaad met zout er bij en hussel alles goed door elkaar.
- Doe de ovenschaal 45 minuten in de voorverwarmde oven en roer halverwege een keer.
Dit heb je nodig voor in de soeppan.
*Grote pan, staafmixer, olijfolie, 2 zoete gele uien, 4 winterpenen, halve bol venkel, halve struik bleekselderij, 8 tenen knoflook, 5cm flink stuk verse gember, tijm en rozemarijn naar smaak. 1-1.5 liter water, 1 appel en 1 sinaasappel.
- Doe de olijfolie in de pan en voeg de volgende groente en kruiden toe: snij en schil redelijk grof de ui, winterpeen, knoflook en gember.
- Was de bleekselderij en venkel, snij deze ook grof en voeg toe aan de pan.
-Voeg tijm en rozemarijn naat smaak toe.
- Waneer de ovenschaal nog 20 minuten te gaan heeft zet je de pan op laag vuur om langzaam de groente fruiten, doe de deksel op de pan en roer regelmatig.
- Doe de onhoud van de ovenschaal bij de soeppan wanneer de 45 min zijn afgelopen en voeg 1-1.5 liter water toe.
- schil en snij een appel, rasp de schil van de sinaasappel en pers de sap van de sinaasappel en voeg dit toe aan de pan.
- laat het geheel een halfuur koken, zet het vuur af en wacht 5 minuten (zodat het veilig is om te pureren). Gebruik dan de staafmixer om een gladde soep van te maken.
- proef het voeg eventueel zout en peper naar smaak toe. En het is klaar.
* Wij doen meestal noig een kleine eetlepel boursaine per soepkom door heen.
5 jaar geleden
Reactie op Ang6
Ik gebruik veel van chickslovesfood. Veel verse ingrediënten, snel tot rede ...
Ik doe dit ook! Lekker makkelijk!
5 jaar geleden
Hi allemaal! Oh ik ben een beetje jaloers als ik jullie berichtjes lees, ik hou zo van koken maar op dit moment staat echt alles me tegen 😣🤢. Als ik toch wat eet voel ik me wel beter, maar het is een lastige balans. Hebben jullie daar geen last van? Of zetten jullie door en smaakt het achteraf wel okee 😉?
5 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Hi allemaal! Oh ik ben een beetje jaloers als ik jullie berichtjes lees, ik ...
Ik stond elke dag uren in de keuken. Heb mijn vriend gisteren maar een maaltijdsalade laten halen omdat ik gewoon niet meer kan koken zonder dat ik meteen moet overgeven 😭 En ik wilde juist alle gezonde dingetjes eten voor de baby, maar hou niets binnen. Zelfs niet met emesafene meer.
Vanavond ga ik andijvie maken met vissticks en aardappelen. Mocht ik me.ook maar 1 seconde beter voelen, ga ik dat meteen proberem te maken. Maar het is een ramp. Ik kookte altijd zoveel! Mijn allergrootste hobby 😭
5 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Hi allemaal! Oh ik ben een beetje jaloers als ik jullie berichtjes lees, ik ...
De ene dag gaat het wat beter dan ander. Ik kook nu iets minder kruidig dan voorheen, omdat ik niet altijd even goed tegen sterke geuren kan. Soms eet ik iets kleins als een stukje komkommer tussen door zodat ik toch iets minder misselijk ben tijdens koken😅. Helaas houd manlief niet echt van koken, dus kook ik meestal. Als het niet lukt om opdat moment te eten door de misselijkheid, dan warm ik het later wel op, dan blijf je ten minste nog wel gezond eten. Momenteel vermijd ik veel koolsoorten zoal spruitjes, zuurkool en rodekool om te koken en wat vetter eten, gezien dat bij de misselijkheid het sterkt verhevigen bij mij.
5 jaar geleden
Ik vergeet de link!
www.instagram.com/Mamasuperdun
Of
www.mamasuperdun.nl
Liefs!