7 Reacties
4 jaar geleden
Jeetje wat vervelend! Refluxbaby hier.. hebben t bedje behoorlijk schuin staan en verdikken haar voeding. Sindsdien gaat het een stuk beter. Ook hou ik haar na de voeding zeker 20min behoorlijk schuin op mn arm voordat ik haar in bed leg. Anders is ze ook zo onrustig
4 jaar geleden
Ik herken dit wel. Wat maakt dat je hem absoluut niet in je bed wilt hebben?
Wat ik doe is na die nachtvoeding inderdaad bij mij laten liggen (als ze komt leg ik haar aan, ga ik in veilige houding en slaap weer lichtjes door) tot een uur of 6/6:30 vaak. Op de zij inderdaad. Dan word ik wakker van haar, ik ben er nog altijd niet uit of dat dan een nieuwe voeding is of dat ze worstelt met de vorige voeding. Ze ligt dan altijd flink wild te trappelen met haar beentjes en krijg haar niet meer rustig. Hoe dan ook laat ik haar dan m’n borsten leegdrinken en ga ik er met haar uit om rechtop te houden, luier te verschonen en uiteindelijk lopend weer in slaap te wiegen totdat ik haar weg kan leggen in de cosleeper (en dan kruip ik er weer lekker naast als ik niet hoef te werken).
Wat ik hiervoor deed, toen ik haar niet bij me in bed aanlegde en kon doorslapen, was dat ik toch echt voor die nachtvoeding met haar uit bed en naar de kamer ging om te voeden. Ik heb haar dan meestal binnen het uur weer in slaap gevoed en kan haar dan weer in de cosleeper wegleggen en verder slapen. Ik doe dit sommige nachten nog steeds als ik gewoon alleen wil liggen, maar dat betekent dus wel een iets grotere onderbreking van je slaap.
4 jaar geleden
Reactie op happy96
Ik herken dit wel. Wat maakt dat je hem absoluut niet in je bed wilt hebben ...
Ja ik vind het gewoon niet veilig ookal doen we dit al weken. Ben zo bang dat ik perongeluk een keer de deken over hem heen trek ofzo en ik vind dat hij moet leren om zobder mij te slapen. Ik geef geen borst meer maar fles voeding en dat doe ik dan in de andere kamer met een gedimd lichtje omdat ik dan ook meteen zijn luier moet doen. Maar hij valt dan niet in slaap zodat ik hem kan wegleggen hij slaapt pas als hij bij me ligt helaas terwijl de eerste helft van de nacht van 21.00 tot 3.00 gaat wel heel goed dus snap het niet😓
4 jaar geleden
Ja ik vind het gewoon niet veilig ookal doen we dit al weken. Ben zo bang d ...
Ah oké, met flesvoeding wordt het inderdaad niet aangeraden om samen in bed te slapen. Het stukje ‘leren zonder mij slapen’ is een lastige, hij is nog zo jong dat dit eigenlijk moeilijk aan te leren valt, hij heeft je waarschijnlijk gewoon nog nodig.
Hoe krijg je het voor elkaar om hem de eerste helft van de nacht wel te laten slapen? Hier was het ook lang zoeken naar wat goed hielp, maar wat bij mij meestal helpt is om eerst zeker te zijn dat er geen boertjes meer dwars zitten (dat hoor ik aan haar huilen) en daarna een dekentje over haar rug te doen en haar tegen me aan wiegend en lopend door de kamer in slaap te brengen. White noice helpt hier sinds een week ook ontzettend mee, ik weet niet of je dat hebt geprobeerd? De reden dat ik een dekentje over haar rug doe is dat ik merk dat haar dat een soort extra geborgen gevoel geeft en ze nu volgens mij een soort associatie heeft met dat dekentje en slapen. Ik leg haar dan ook met dekentje en al op haar buik in de cosleeper en regelmatig moet ik haar dan nog een tijd op m’n vinger laten sabbelen (terwijl ze ondertussen steeds haar hoofd van links naar rechts draait zoals jij ook zegt, heel irritant).
Vrees dat je niet echt wat hebt aan mijn manier/tips als hij gewoon echt niet wil en gewoon veel last heeft, echt heel rot..😢
4 jaar geleden
Na een weekje kliniek, door constant huilen en niet slapen, krijgt ons dochtertje flesvoeding novalac allernova ar, 0-36maanden, 400 gram..... Medische voeding..... Totaal ander kindje nu.......
4 jaar geleden
Ik herken dit heel erg! Hier ook reflux baby, met medicatie. Sinds kort slaapt ze ‘door’, waardoor die onrust na een nachtvoeding (borstvoeding) zichzelf heeft opgelost. Ga er niet van uit dat het blijvend is, dus ook steeds zoekende naar wat nog meet helpt voor haar. Bij ons ging het de ene nachtvoeding beter dan de andere. Kan hij makkelijk boeren? Een goede boer hielp hier ook echt. 20min omhoog houden deed ook iets, dan geen hard gekreun, maar onrust bleef.. moeilijk hè. Je hebt denk ik vrij weinig aan mn bericht, maar wilde laten weten dat ik het herken en je er niet de enige in bent.
4 jaar geleden
Reactie op happy96
Ah oké, met flesvoeding wordt het inderdaad niet aangeraden om samen in bed ...
Fijn een herkenbaar verhaal. White noise helpt inderdaad heel goed hier overdag en dan zijn er ook geen problemen het is vooral inderdaad die laatste helft van de nacht na die nachtvoeding. Ik hoop dat hij gewoon binnenkort nachten gaat doorslapen