79 Reacties

3 jaar geleden
Hoi!
Ach.. ik weet precies wat jullie hebben meegemaakt. Hier verborgen reflux. Ze heeft tot week 10 élke nacht liggen rochelen, kuchen, verslikken, hoesten en proesten. Wat ontzettend pittig is dat geweest. Roze wolk hier ook niet te bekennen. Wat ontzettend zielig en moeilijk om je kleintje zo te zien hè. Wij hebben vanaf week 4 Ranitidine medicatie, slokdarm was verbrand door het maagzuur en is zo rond week 10 wat beter geworden.
Hier is onze dochter nu ook soms mega vrolijk en blij, maar kan er soms toch nog flink last van hebben. Bij elk ‘reflux-geluid’ schiet ik in de stress en ben ik bang dat we terug bij af zijn.
Ik heb het er heel moeilijk mee gehad. Ze lag nooit in de box, wandelen met de wandelwagen was een drama… en iedereen maar zeggen ‘leg haar gewoon even neer’. Ik heb me zo alleen gevoeld. Zo jaloers op de mama’s met de kinderwagens buiten.
Draagzak is echt zoveel gebruikt door ons, we hebben en doen er alles aan om haar comfortabel te houden.
De stik/rochel geluiden zijn hier zo goed als weg nu, en direct door in sprong 4/ slaapregressie. Ik vind het héél zwaar.

3 jaar geleden
Ohhh ja die wandelwagen! Hier net zo. Al gillen als hij erin moest. Draaien ,kronkelen. En iedereen zegt ga lekker wandelen dan slaapt hij wel....
Een vreselijk eenzaam gevoel. We zijn er ook zo druk mee dat een normaal of enig sociaal leven nog ver te zoeken is. Overigens ook verborgen reflux hier. Het duurde ook even voor ik voor mijn moedergevoel durfde te gaan staan. Iedereen gooide het op mijn hormonen. Terwijl je geel goed voelt dat het niet goed gaat met je kleintje...

3 jaar geleden
Reactie op Maria29
Ohhh ja die wandelwagen! Hier net zo. Al gillen als hij erin moest. Draaie ...
Lastig hè. Het meest pijnlijke en moeilijke vind ik nog dat wij toen zij 10 dagen oud was bij de huisarts zaten (haar eerste uitje ☹️) en die man zei ‘nou niet de overbezorgde moeder gaan spelen, ze is gewoon wat verkouden joh’. En daar heb ik een paar dagen naar geluisterd en haar maar laten proesten op dr rug, bah wat vervelend. Voel me er nog schuldig om. Gelukkig daarna een kinderarts getroffen in het ziekenhuis die doorpakte. Vind het heel moeilijk om haar medicatie te geven, maar het kon niet meer anders.. hoop snel af te kunnen bouwen

3 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Lastig hè. Het meest pijnlijke en moeilijke vind ik nog dat wij toen zij 10 ...
Ohh zo herkenbaar!! Dat schuldgevoel...had ik maar meer voor m'n ukje opgekomen. En de medicijnen ook geen fan...maar die pijn was niet meer te doe. En Gelukkig dat ze er erg van opknappen 🙏💙

3 jaar geleden
Reactie op Maria29
Ohh zo herkenbaar!! Dat schuldgevoel...had ik maar meer voor m'n ukje opgek ...
Jaa het is balen maar het is niet anders.
Hoe gaat het slapen nu bij jullie? Is dat al beter vol te houden in bedje? Wij dragen haar nog veel

3 jaar geleden
Helaas herkenbaar.. en heb me ook al ontzettend eenzaam gevoeld. Veel mensen begrijpen dat idd niet.. op de duur zwijg je dan maar.. 3 weken medicatie gehad maar haar darmen zagen er serieus vanaf. Er dan mee gestopt en continu dragen.. Naast een eenzaam gevoel, een oververmoeide baby.. slapen blijft een uitdaging. Ik ben fysiek en mentaal ook een wrak

3 jaar geleden
Reactie op chica de la luna
Helaas herkenbaar.. en heb me ook al ontzettend eenzaam gevoeld. Veel mense ...
Oh pittig hè...!! 🥺 ik was mezelf ook steeds aan het uitleggen. Waarom huilt hij zo, waarom komen jullie niet naar de verjaardag enz enz... nou hij slaapt al amper thuis dus laat staan ergens anders... maar het maakt het eenzaam met een kleine met veel pijn...

3 jaar geleden
Ontzettend herkenbaar! Wij hebben het ook als intens zwaar ervaren! Onze kleine heeft reflux en verborgen reflux. Lastig te herkennen in het begin, dit is onze eerste dus totaal geen referentiekader en iedereen had het over 'die vervelende krampjes'. Vervolgens niet serieus genomen worden op het CB helpt ook niet mee. Drie maanden lang met hem rondgelopen, de draagzak versleten, hem niet neer kunnen leggen, eindeloos strugglen met hazenslaapjes, altijd maar horen dat je van die newborn fase moet genieten. Het maakte het zo lastig en het werd alleen maar erger.. op een gegeven moment krijste hij het uit van de pijn en wilde niet meer drinken. Er moest nu echt iets gebeuren. Eindelijk kregen we Ranitidine voorgeschreven. Wat een ander kind is het nu! We merkten direct verschil. Natuurlijk is de reflux hiermee niet weg, we voeden hem nog steeds elke 2 uur, maar zijn pijn is weg en we zien een vrolijk mannetje! Trots op jullie allemaal, lieve sterke mama's!

3 jaar geleden
Hier ook een zoontje 17 weken met verborgen reflux en reflux. Nu sinds 3 weken nexium en helpt wel tegen de pijn maar hij spuugt nog steeds heel veel. Flessen van 150 is het niet tevreden en moppert hij als de fles op is. Met 180 spuugt hij hele golven uit.. indikken heeft geen zin want spuugt dan nog steeds en krijgt dan last van zn darmen. Wij moeten vanaf volgende week van de kinderarts afbouwen met pepti en weer over op normale nutrilon. Maar me hier druk over bang dat alles straks nog erger wordt.. 1,5 week geleden ging hij ineens 2 nachten doorslapen en was ik intens gelukkig. Nu weer sinds maandag kut nachten waarbij we er minimaal 3 a 4 keer uitmoeten. Als kers op de taart ben ik weer zwanger en is de moeheid me echt teveel. Wanneer gaat het nou beter met die klote reflux zodat hij beter gaat slapen.. hopeloos wordt ik ervan..

3 jaar geleden
Zijn er hier baby’s die ook lang na de fles nog golven terug geven? Mijn zoontje geeft zelfs nog golven terug 2 uur na zijn fles, dit is toch niet normaal?.. soms weet ik het echt ff niet meer

3 jaar geleden
Zijn er hier baby’s die ook lang na de fles nog golven terug geven? Mijn zo ...
Ja hier ook hoor. Was wel erger tijdens een sprongetje, maar kan ‘m nog steeds niet op z’n buik leggen helaas, dan gaat de hele fles eruit helaas. Nu 18 weken en nog steeds geen verbetering. De nexium is wel een uitkomst in het krijsen en verdriet om de pijn van het maagzuur

3 jaar geleden
Reactie op Maria29
Hoe gaan jullie om met de oefenhapjes? Ik lees daar tegenstrijdige verhalen ...
Hier nog niet aan begonnen wij moeten van de kinderarts eerst met pepti stoppen en over naar gewone nutrilon. Maar ondertussen ben ik rijp voor het gesticht. Al 17 weken slaapt hij snacht voor geen meter elke 1;5 a 2 uur huilend wakker wordt hij. Ben me inmiddels te einde raad en ga er zelf aan onderdoor hoe moet dit nou ooit goedkomen. Ik lees hier mensen op het forum waarbij de baby sinds week 4 doorslapen maar nu 6 nachten niet en die zittten erdoorheen en dan denk ik my god ik heb nog nooit een normale nacht gehad ik ben echt ten einde raad

3 jaar geleden
Reactie op Maria29
Hoe gaan jullie om met de oefenhapjes? Ik lees daar tegenstrijdige verhalen ...
Ik wacht tot 6 maanden. Daarbij willen wij ook rapley/kleintjes doen dus dat is sowieso met 6 maanden pas. Voordat we dat hadden besloten wist ik al wel tot 6 maanden te willen wachten. Reflux baby’s hebben vaak van heel hun spijsvertering wat meer last en het is fijn om de darmpjes zo lang mogelijk te laten rijpen.
Dat vast voedsel alles beter in de maag laat zitten en je daarom vroeg moet starten met reflux is geloof ik ook achterhaald en niet gebaseerd op onderzoek 😊.

3 jaar geleden
Hier nog niet aan begonnen wij moeten van de kinderarts eerst met pepti sto ...
Ach wat rot om te horen… zwaar is dat zeg. Dit is zoals je zelf schrijft eigenlijk niet vol te houden! Wij hebben dat soort nachten gehad tot week 8/9. Ik heb zelfs een tijd tussen voedingen door in logeerkamer geslapen omdat ik door de reflux geluiden gewoon níet sliep, mijn vriend wel een beetje. Daarna ging het langzaamaan beter.
Ken je het boek ‘Baby reflux en andere onruststokers’ ?
Reflux is bijna altijd een symptoom van iets anders en niet een opzichzelfstaand iets. Zijn jullie er al achter wat het is?
Bij ons was de puzzel namelijk: gevoelig voor koemelk (allergie niet vastgesteld, maar ik geef bv en eet geen zuivel), te kort tongriempje waardoor teveel lucht happen, nek/middenrif zat vast. Daarnaast houden we haar overdag heel veel rechtop, zodat ze de nacht beter trekt.
In combi met medicatie (ranitidine) is het nu draaglijk. Het is niet weg, maar wel op de achtergrond.
Misschien noem ik dingen die je allemaal al hebt geprobeerd, sorry dan. Ik weet hoe het voelt als niks lijkt te werken ☹️..