3 Reacties

9 maanden geleden

Persoonlijk ben ik van mening dat het nooit goed is om in een relatie een andere relatie te starten in welke hoedanigheid dan ook het niet alleen respectloos naar de ander maar ook voor jezelf en veroorzaakt heel veel leed. Wanneer je verliefd wordt op ren ander dan sluit je eerst de vorige relatie op een nette manier af als het niet meer te repareren valt voor je aan een nieuwe relatie begint. Deze man gaat al emotioneel vreemd met jou. Niet alleen is zijn huidige vrouw en gezin niet goed genoeg voor hem blijkbaar, ben jij ook niet goed genoeg voor hem want hij kiest je niet helemaal. Deze man is dus ook niet te vertrouwen en meestal gaat het op dat eens een vreemd ganger altijd een vreemd ganger blijft, wees niet naïef dat dit vervolgens niet later bij jou ook gebeurt. Vind je dat zelf ook niet pijnlijk? Het is totaal niet eerlijk en respectvol en laat een gezond relatie gebaseerd op vertrouwen. Bij een open relatie ben je eerlijk met je partner(s) over de anderen en horen daar wederzijdse goede afspraken over de relatie vorm bij en is men dus in vertrouwen en overeenstemming met elkaar erover. Echter daar lijkt hier geen sprake van en is het vreemdgaan, iets wat uiters pijnlijk is voor bijna alle betrokkenen.

9 maanden geleden

Hebben jullie een bepaalde verwachting van hoe een (nieuwe) relatie samen met 6 kids zal gaan? Wat zijn zaken waarvoor jullie wellicht moeten waken? Zijn dit zaken waardoor het de vorige keer mis ging? De relatie met je huidige partner is niet iets wat je wil. Wat is dat precies wat je niet wil en/of liever anders ziet? Is dat ists wat wel mogelijk is in een relatie met je ex? Persoonlijk vind ik deze situatie lastig. Jullie hebben alles allebei (een) kid(s), partner, huis etc. Als jullie dat opgeben voor een andere stap, dan komt daar behoorlijk wat bij kijken: financieel, emoties, vragen bij kinderen, andere huisvesting, bezoekregelingen etc. Hoe staan jullie hierin? Het lijkt mij dat er geen weg meer terug is als je het eenmaal opgegeven hebt (de relatie met huidige partner). En het gras is echt niet groener aan de overkant. Ook al voelt dat voor nu misschien wel zo, omdat je verliefd bent. Maar uiteindelijk dooft dat ook weer en wat houd je dan over?

9 maanden geleden

Alles wat nieuw is, is spannend. Ik zou niet zomaar je relatie opgeven voor iets wat nog maar een week gaande is. Laat het eerst even een paar maanden allemaal bezinken, stop het contact, probeer aan je relatie te werken of neem echt de tijd voor jezelf en kijk over een paar maanden wat je echt wil.