14 Reacties
5 jaar geleden
Ja hier! Ik ben 6+3. Ik heb heel de dag last van m'n darmen. Enige wat ik doe is liggen op bed of op de bank
5 jaar geleden
Ik ook! Ik ben 4,5 weken ver en heb al een paar weken krampen en buikpijn en een opgezette buik.
5 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde, al een week last van een rommelende buik, een erg opgeblazen gevoel en misselijkheid. Ben nu 4.3 weken
5 jaar geleden
Ik heb de ene dag last van constipatie en de andere dag juist dat het rommelt en er allemaal makkelijk uit komt 🤷🏽♀️ sowieso vooral stekende pijn heb ik af en toe en veel gasvorming...
Veel groente en vezels eten, en afhankelijk van of je juist verstopt voelt of juist niet kan je bijv zuivelproducten of wit brood/bananen eten.
5 jaar geleden
Same!! Het wordt gelukkig wel een heel klein beetje minder naar mijn idee. Ik heb de krampen ook op vaste tijden, net voor de lunch en net voor het avondeten en soms ‘s avonds nog een keer. Kan zo een half uur op de wc zitten .. maar inderdaad ook vooral veel water drinken want door de hormonen wordt er meer vocht uitgehaald waardoor alles in je darmen ook harder wordt
5 jaar geleden
Vreselijk ik heb al 1,5 week zoveel last van mijn darmen ook en van maagzuur dus net boven aan mijn maag vrijwel de hele dag door maar wordt op momenten erger, opgezette buik en de hele dag misselijk en ik de nacht is nog erger ik Kan er weinig van slapen want het rommelt de hele nacht en misselijk dus ik slaap bijna zittend dat helpt soms. Heb al van alles geprobeerd, crackers eten in de nacht en voor het opstaan, lijnzaad, gemberthee, muntthee, rennies, pantoprazole, Camillethee, seabandjes, als jullie nog iets anders weten heel graag. Ben ten einde raad.
5 jaar geleden
Reactie op Hebak
Hi sha! Ik heb dat ook. Met name voor het slapen gaan heb ik hele erge darm ...
Of een lepeltje lijnzaadolie zei dokter vandaag.
5 jaar geleden
Moet je wel gebroken lijnzaad hebben, want heel lijnzaad doet je lichaam niets mee. En normaal gesproken bij obstipatie worden sinaasappels en kiwi’s geadviseerd, omdat er veel vezels inzitten, dus dat zou dan nu ook wel goed zijn. En verder lijken melkproducten niet zo goed met onrustige darmen te werken.
Ik heb prikkelbaredarm syndroom en dan moet je altijd even uitzoeken hoe het bij je eigen darmen werkt en wat je kan hebben en wat niet, denk dat dat nu ook een beetje opgaat...