13 Reacties

24 dagen geleden

Woon je in België of Nederland? Want in België was dit vorig jaar al voor de kleuterschool + basisschool. En wij hadden onze 3de keuze pas, dus dit jaar opnieuw geprobeerd. Terug geen geluk, maar wel 2de plaats op wachtlijst voor voorkeursschool, maar ze is voor de zekerheid wel al ingeschreven in die andere school. Onze dochter start in september (ipv mei), geboren op 30/10.

24 dagen geleden

Verschilt per gemeente, bij ons in de gemeente (randstad) is sinds dit jaar ingevoerd dat je vanaf dat een kind 3 jaar is voorkeur/top 3 kan doorgeven en op basis daarvan wordt er geloot geloof ik.

24 dagen geleden

Reactie op S P 85

Woon je in België of Nederland? Want in België was dit vorig jaar al voor d ...
Woon in Nederland. In België gaan ze al veel eerder naar school toch, dus dan moet je daar helemaal vroeg mee bezig zijn inderdaad. Maar dat ze zowel in NL als België wachtlijsten en lotingen hebben voor de basisschool en dus meerder scholen moet inschrijven had ik niet verwacht eigenlijk…

24 dagen geleden

Ja, hier is het vanaf 2,5j. Ja, beetje zot, maar vroeger was het met kamperen voor de school, wat helemaal oneerlijk was (t.o.v. werkende met een klein netwerk bv.).

MOD

24 dagen geleden

Wij wonen in de Randstad (Haarlemmermeer) en zijn idd al bezig. Advies van deze school was wel voor de zomervakantie in te schrijven om zeker te zijn van een plekje daar.

24 dagen geleden

Ik denk dat het nog lastig is om gerichte vragen te stellen. Voor mij is het nog een -ver van mijn bed- show. Het is wel belangrijk om te kijken naar de vorm van onderwijs. Wordt er klassikaal lesgegeven of is het veel zelfstandig? Hoe wordt er omgegaan met tablet/computer gebruik? Het is wel goed om echt te kijken naar je kind. Als je meteen naar school laat gaan bij 4 jaar, komt hij in de drukste periode van het jaar binnen. Mijn nichtje (november) is pas in januari gestart. Want voor haat was het niet verstandig om de december maand mee te draaien op school.

23 dagen geleden

Wij hebben onze dochter van 2,5 al met 2 jaar ingeschreven. En toen hadden we al geen keuze meer. 1 basisschool zat al vol met de inschrijvingen..

22 dagen geleden

Wij wonen in een dorp de twee scholen aan onze kant van het dorp zitten al vol tot 2025. De oudste zit er al op de jongenste met 1 ingeschreven hij staat op de lijst bij 3 hoor je pas zeker of hij geplaats kan worden. Wel voorrang door broer en dat op de peuteropvang daar zit. Dus goede hoop dat hij plekje krijgt Dus zou zeker informeren hoe het is met wachtlijsten. Succes

21 dagen geleden

Wij zijn er ook mee bezig, nu zit de peuterspeelzaal naast de basisschool, en hun (peuterspeelzaal)zeggen vanaf 3 jaar kun je in schrijven maar doe dit ook volgende maand

20 dagen geleden

Wij schrijven haar rond haar 3e verjaardag in. We wonen in het noorden van het land in een dorp, maar we willen onze kinderen op een school in de dichtstbijzijnde stad naar school doen.

20 dagen geleden

Wij wonen in dorp en er zijn 2 scholen. Mijn man heeft voorkeur voor 1 omdat hij daar zelf heeft gezeten, dus de keus is gemaakt. Met 3 jaar is hier vroeeeeeg genoeg om in te schrijven.

19 dagen geleden

Scholenopdekaart.nl is een goede website. Wij vinden onderwijs heel belangrijk, dus kijken naar citoscores enz. De scholen die ons qua scores en inspectierapport aanspreken gaan we bekijken. Dan wordt het voor ons een gevoelskwestie wat ons een fijne school lijkt.

17 dagen geleden

Dank voor alle reacties. Het verschilt dus best wel waar je woont hoe vroeg je moet zijn met inschrijven als ik het zo lees. Wij hebben 31 mei een rondleiding op de school die wij eigenlijk het liefste willen. De mevrouw aan de telefoon vond het helemaal niet vroeg om met 2.5 jaar te komen kijken. Hoop dat ze daar geen loting hebben, maar dat is afwachten…