7 Reacties
één jaar geleden
Mijn mannetje van 9 maanden gaat er momenteel doorheen. Het is spannend maar we zijn gewoon thuis met hem en houden hem goed in de gaten. Ik denk alleen maar zoveel mogelijk rust des te sneller genezen. Ben bang dat de hoest nog weken zal aanhouden, koorts is nu na een week weg. Wel complete snot ogen, heel grauw, geen eetlust en behoorlijk hoesten/pruttelen. Snachts slaapt die naast mij en bied hem steeds kleine beetjes drinken aan. De melk lijkt het erger te maken. Gewoon rustig blijven dan komt het goed. Toen mijn zoontje 2 weekjes oud was werd hij opgenomen met influenza B , sonde voeding en monitor etc dat vond ik enger. Hoe groter hoe sterker. Komt goed en op tijd aan de bel trekken! Je niet weg laten sturen als het zelf niet goed voelt. Hoe oud is je kindje?
één jaar geleden
Ik heb niet het beste verhaal en ik wil je ook zeker niet laten schrikken maar na een 4/5 dagen huisartsen post in en uit werd ons mannetje (toen 8 maanden) opgenomen omdat wij aangaven dat het niet goed ging. Het zou voor 1 nachtje zijn. Even rust en controle voor ouders en kind. Er werd een sonde geplaatst om gedoseerd voeding toe te dienen. Na wat testen bleek hij het rs virus te hebben en 3 buik virussen. De opname werd uiteindelijk 5 dagen. Wat ik er mee wil zeggen laat je niet weg sturen en sta op je strepen als ouder. Bij ons werd telkens gezegd hij moet het uitzieken dus rustig aan en in de gaten houden. Ondertussen bleef hij afvallen en hield hij niks meer binnen en was oververmoeid. O ja nog een tip, als je de hap belt en ze zeggen geef maar pcm en dan kom maar, niet doen. Door de pcm knappen ze op en zien ze niet hoe het echt met je kindje gaat. Blijf je (moeder/ouder) gevoel volgen, jij kent je kindje het beste.
één jaar geleden
Mijn tweeling heeft het gehad toen ze 14 maanden waren en op 2 jaar. Eerste keer was ernstiger, maar een opname in het ziekenhuis was niet nodig. Zij hebben aërosol gehad beide keren. Duurde een 2 tal weken voor het goed en wel voorbij was. Veel hoesten en ook koorts. Maar geen horrorverhalen!
één jaar geleden
Mijn zoontje had het ook 2x en lag 2x een week in het ziekenhuis, voornamelijk vanwege nodige extra zuurstof. Het scheelde niet veel of hij moest naar de IC, hij had het echt slecht. En dat terwijl ook bij bij de huisarts zei dat ze hem wel even een antibioticakuurtje zou kunnen voorschrijven. Ik schrik er van hoe vaak een huisarts het verkeerd inschat. Het gebeurde ook bij bekenden van ons, die waren terug thuis nadat de huisarts ze weg hadden gestuurd. Het verergerde alsnog en dat kindje moest uiteindelijk ook opgenomen worden omdat ze het niet zelf redde.
Let goed op sufheid en snel ademen van je kleintje.
één jaar geleden
Ik heb ook niet zo’n goede ervaring en wil je ook niet bang maken maar wil toch mijn ervaring delen.
Mijn zoontje heeft dit gehad toen hij 10 maanden was. Hij had het flink te pakken heeft 2 nachten in het ziekenhuis gelegen met zuurstofondersteuning en sonde voeding. Hij is uiteindelijk overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis (IC) waar hij 3 dagen in slaap werd gehouden en aan de beademing omdat hij uitgeput raakte en niet meer genoeg zuurstof en kracht had om zelf te ademen.
Ná uiteindelijk 5 dagen IC mocht hij terug naar ons eigen ziekenhuis en was hij snel weer beter. En na 2 dagen mocht hij naar huis.
Nog steeds heeft hij een puf als hij verkouden is. Maar je merkt verder helemaal niks meer aan hem.
één jaar geleden
Wij zijn een aantal weken geleden opgenomen met onze dochter van toen net nog geen 3 maanden oud. Weet 100% zeker dat onze peuter haar heeft aangestoken. Is flink ziek geweest met intense hoest buien, maar hij is opgeknapt. Het is alleen echt gevaarlijk bij de allerkleinste
één jaar geleden
We zijn net van corona af met veel hoesten en 2 keer naar de ha en weer naar huis gestuurd want het zou meevallen. Deze week heeft hij weer koorts en is begonnen vandaag weer met hoesten geen idee of dit RS is maar hij heeft ook nog keelpijn en wilt niet eten ik betwijfel of ik morgen niet weer naar het huisarts moet … :(