21 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Wij zitten hier met dezelfde twijfel. Ons bed is 2,5 jaar oud en ook wij worden iedere ochtend met rugpijn in de onderrug wakker. Ik sluit zeker niet uit dat dit komt door het overdag dragen van de baby en het soms in de nacht eruit moeten voor de kleine. Baby wordt steeds zwaarder en zeker op dagen dat hij ons meer nodig heeft en ik met hem loop te wiegen zorgt voor meer pijn

4 jaar geleden

Bij mij komt het doordat mijn rug het overneemt van mijn nog wat zwakke bekken. Daarbij ben je natuurlijk de hele tijd met je kind in de weer. Het heeft ook allemaal anders onderin de rug gestaan doordat een grote buik eraan hing en daardoor ook rugpijn. Dit is ook wat mijn fysio zei.. het is gewoon allemaal kwetsbaar daar…en moet zijn eigen kracht/plek weer terugvinden.

4 jaar geleden

Bij mij combo baby en sporten

4 jaar geleden

Nou ik zei net precies hetzelfde tegen mn vriend! Bij mij zijn het mn heupen/onderrug. Lig ook echt niet lekker s nachts in bed daardoor. Ons bed is 2 jaar oud daar kan het echt niet aan liggen… Slaapt mn baby eindelijk beter, slaap ik zelf slecht 😅

4 jaar geleden

Nou, alsof ik dit topic heb geopend! Precies hetzelfde hier. Zelfs m'n man begint over rugpijn. Ik gok dat het bij ons te maken heeft met ons steeds zwaarder wordend kind veel te dragen, hij wordt beweeglijker én echt ergonomisch verantwoord uit de box of van het grondkleed tillen doe ik ook niet echt 😅.

4 jaar geleden

Kan ook zijn dat je lichaam nog aan herstellen is je heb 9 maanden meer gewicht mee geschouwt en dat is ineens weg dus moet je lichaam weer belans zoeken ik ben zelf heel zwaar geweest en heel veel afgevallen ooit en had het toen ook moet uit eindelijk weer weg trekken

4 jaar geleden

Oh zo blij dat ik niet de enige ben.. ik ben net mijn oma van 95, zoals ik overeind kom en loop…

4 jaar geleden

Baby! Hier ook vreselijk last. Ik til blijkbaar verkeerd en omdat de buikspieren nog niet terug naar normaal zijn, compenseert de rug ook nog eens. Ik loop nu bij de manueel therapeut en dat helpt. Maar ik kan echt niet wachten tot maandag. Vannacht weer halve nacht wakker geweest ervan

4 jaar geleden

Reactie op Milamama

Oh zo blij dat ik niet de enige ben.. ik ben net mijn oma van 95, zoals ik ...
Nou he hahahah mn oma staat zelfs soepeler op van de bank 🙊🙊

4 jaar geleden

Ja hier ook! Vreselijk.. mega opstart problemen in de ochtend. Net mijn man moeten vragen of hij onze zoon naar boven kon dragen… leef een beetje van fysio naar fysio maar door corona nu een achterstand en dat voel ik wel😅

4 jaar geleden

Ik merk het ook. Als ik naar mezelf kijk in de spiegel zie ik ook dat mijn houding is veranderd. Ik sta heeeeelmaal verkeerd 🤦‍♀️ Ik denk dat dit met de zwangerschap te maken heeft en dat je buikspieren inderdaad weg zijn, waardoor je meer belasting hebt op je rug. Buiten dat om lopen we natuurlijk ook steeds met 6 kg rond, dus wanneer je dan niet de juiste houding meer hebt krijg je daar last van. Maar goed, het kan natuurlijk ook je matras zijn. 😂

4 jaar geleden

Ik ooooooooook!!! Vreselijkkk. Echt een oud wijf

4 jaar geleden

Hier ook wat grappig.

4 jaar geleden

Oooh wat fijn al deze herkenning!!! dan gaan we het gewoon even afwachten en niet halsoverkop voor een nieuw matras 😉 Ik hoop dat het bij jullie allemaal ook snel beter wordt!

4 jaar geleden

3 weken terug vreselijk door m’n rug gegaan. Tilde de mini baby van de bank😅. Fysio gaf ook aan. Rustig aan! Wel oefenen. Rekken strekken en indien geen pijn buik, billen en rug trainen. Voor je iets tilt je spieren aanspannen. Deed ik dus niet 🥵met als gevolg ook al 3 weken pijn en zo stijf als een plank. Vooral bij op gang komen..

4 jaar geleden

Klinkt voor mij ook alsof het van over belasting komt. Hier baby van 6.6 kg en ook een flinke 4 maanden en ook last. Als de pijn minder wordt doorheen de dag dan lekker veel bewegen, ook al doet het pijn. Warmte leggen helpt ook maar persoonlijk vind ik bewegen echt het beste helpen

4 jaar geleden

Wauw!!! Herken het helemaal! Ik had mijn man dus weten te overtuigen om een nieuw matras te halen, ik kon echt niet meer, zoveel rugpijn. Onze 'oude' matras was nog niet eens 1.5 jaar🙈. Misschien had ik toch maar even moeten wachten😅

4 jaar geleden

Haha idem hier!! Ik ben van nature een buikslaper en keek er zo naar uit om na de bevalling dit weer lekker te kunnen, alleen mijn rug doet dan zo extreem zeer dat ik haast niet meer uit de houding kom snachts, als ik dan zo een tijdje heb geslapen. Ook hier vriendlief al meerdere keren gevraagd de matrassen te draaien😅! Helpt wel vaak even, maar lost het niet op

4 jaar geleden

Reactie op F-8

Haha idem hier!! Ik ben van nature een buikslaper en keek er zo naar uit om ...
Precies dit heb ik ook!!! Ik hou van buikslapen maar ik krijg mezelf s nachts bijna niet gedraaid van de pijn in mn gewrichten. Heup/rug/bovenbenen. Ben dus niet de enige… Alleen in een opgebaarde houding op mn rug heb ik geen pijn, mja dat slaapt niet zo lekker 😅

4 jaar geleden

Ik kan ook niet meer op mijn buik slapen 😭. Doet pijn in mn bekken/rug