Hoi allemaal,
Ik twijfel al een tijdje of mijn dochter (15 maanden) een lui oog heeft. Heb al meerdere keren bij CB gevraagd ernaar te kijken, dan schijnen ze er even in met lampje en zeggen ze steeds dat er niets aan de hand is. Zo face to face valt het ook amper op, het is echt maar minimaal. Maar haar linker oog zie je wel echt meer 'naar binnen' gaan als ze naar rechts kijkt dan het andere oog (wanneer ze naar links kijkt). Als jullie snappen wat ik bedoel. Op foto's vind ik het wel altijd wel echt duidelijk zichtbaar.
Iedereen valt steeds terug op dat baby's een bredere neusbrug hebben en het dus optisch bedrog is, maar is dat met 15 maanden nog steeds zo? Ik kan het nergens vinden. Ik heb zelf (blijkbaar) ook een lui oog, nog minimaler want nooit gemerkt. De opticien zei het obv de test. Familie aan beide kanten hebben wel allemaal een hoge sterkte.
NB: als het zo is, dan is het zo hoor. Ik ben nergens bang voor ofzo en het is geen einde van de wereld, maar vraag me vooral af of ze inmiddels niet al 'recht' zou moeten kijken en of jullie ervaringen hebben.
Alvast bedankt!