Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd na jullie ervaringen. Ik heb een dochtertje van 1,5 jaar oud. Sinds mijn zwangerschap had ik al een niet fijn gevoel bij de gedachte dat mijn schoonfamilie als ze straks geboren werd haar gaan vasthouden/ foto’s maken etc. Helaas heb ik dit gevoel nu nog steeds en ik weet dat het niet eerlijk is tegenover mijn vriend want het is tenslotte zijn familie. Maar ik kan dit gevoel niet tegenhouden.
Ik heb zelf geen goeie band met mijn schoonfamilie ze zijn heel anders als mij normen en waarden. Ik sta totaal anders in het leven als hun en ik hou er niet van als ze haar vasthouden foto’s maken etc. Terwijl bij mijn eigen familie vind ik alles oké.
Ik vind het ook irritant dat mijn schoonvader elke keer foto’s maakt van haar en dan niet 1 of 2 maar echt 10 of meer. Ik heb al vanaf begin gezegd niet op Social media of versturen maar laatst toen we daar op bezoek waren zei een familie lid die ik voor het eerst zag dat ze soms foto’s voorbij ziet komen van mijn dochter. Terwijl mijn schoonvader weet dat ik niet wil dat haar foto’s worden verstuurd.
Mijn schoonmoeder moest toen ik net bevallen was huilen omdat ze bang was dat ze niet betrokken zou zijn bij haar kleindochter. Ik vond dit zo raar want ze ziet haar sowieso 1 keer in de 3 weken ik ben een thuis blijf mama en laat niemand oppassen op mijn dochter. Zij had gehoopt dat ze mocht oppassen maar dit zou ik nooit doen.
Ik haat het gewoon als ze mijn dochter willen zien etc ik kom niet van dit gevoel af. Ik zie ze totaal niet als mijn familie en voel me zelf niet eens fijn bij ze