Hoi lieve allemaal,
Mijn zoontje 'slaat' af en toe en roept daarbij "auw". Het begon ermee dat hij dat wel eens bij ons in het gezicht deed. Dat doet hij nu niet meer. Het is dus wel dat hij soms in een x uit het niets die beweging maakt en daarbij dus "auw" roept? Daarnaast gooit hij letterlijk met alles馃く zijn speelgoed wordt mee gegooid. Als hij in de ochtend op ons bed zit gooit hij z'n speen en knuffel weg richting ons en roept daarbij dus soms ook "auw".
Ik vind dit onwijs lastig, want ik wil dus niet dat hij dit doet. En al helemaal niet tegen anderen of andere kindjes. Heb er niks over gehoord vanuit de opvang, dus dat vind ik wel fijn. Ik ga er vanuit dat ik dat dan wel te horen krijg.
Als hij het doet, leg ik hem uit dat hij het niet mag doen, omdat het pijn doet of kan doen. Dit doe ik nu al een tijdje, maar hij blijft het doen. De ene keer vaker dan de andere keer. Als de katten voorbij lopen roept hij ook "auw", maar bedoelt hij dus "miauw". Jeetje wat vind ik het lastig! Ik heb geen zin in het feit dat mijn kind straks iedereen gaat slaan馃檮
Ik dacht eerst dat hij begreep dat slaan pijn doet, omdat hij het roept. Maar ik heb ook gelezen dat ze dat op deze leeftijd nog niet perse begrijpen. Maar dat ze een link hebben gelegd in de beweging en iemand een x "auw" heeft geroepen. Maar hoe pakken jullie dit aan? Ben bang dat het erger wordt of het nooit meer stopt. En of het 眉berhaupt bij de ontwikkeling hoort?
Herkent iemand dit en zo ja, wat doen jullie dan op dat moment?