11 Reacties

3 maanden geleden

Amai, veel moed! Goh, ik probeer even mee te denken. Haar bedtijd wat naar voor schuiven of af en toe toch nog een dutje te doen (of lukt dat echt niet)? Sommige (meeste?) kinderen (onze dochter alleszins) gaan nog moeilijker slapen als ze te moe zijn. Qua eten kan ik zeker niet helpen. Onze dochter eet hier thuis ook weinig groenten en amper fruit. Wij zijn nu wel niet het beste voorbeeld. Hopelijk kunnen we in september met een schone lei starten als we 's avonds samen warm eten. Nu doen we dat vaak als ze in bed ligt. Succes!

3 maanden geleden

Ik heb helaas geen tips, maar wil je alleen vertellen dat je niet de enige bent.. Hier ook een enorme terror met onze dochter. Doorslapen heeft ze nooit niet gekend… om 19u bed in, wat is dat? Kennen we niet… ik mag al blij zijn als ze op 21u slaapt. Eten hetzelfde rampenscenario.. hier NIKS van fruit buiten aardbeien en groenten krijg ik er enkel in als het verwerkt zit in een of andere pasta.. vlees wil ze niet, brood wil ze niet, echt om te janken! Ik heb al VANALLES geprobeerd maar echt VANALLLEEEES en heb het gewoon opgegeven. Just go with the flow en hopen dat het op een dag eindigt… ik maakte mezelf alleen maar gek met het feit dat het bij mij niet lukte terwijl andere mama’s het zo goed doen met hun kids… 🫠 nu trek ik me niks meer aan van andere, volg haar gewoon en bespaart mij alleszins heel wat kopzorgen en ergenissen. We hebben er sinds twee maanden een kleine broer bij dus ik sta nu toch op in de nachten, kan dit er ook wel bij 😅 Succes, ik hoop dat iemand je kan helpen. Zoniet, maak je niet gek. Je doet hartstikke je best maar het ligt soms echt niet in jouw handen…

3 maanden geleden

Mag ik vragen hoe haar stoelgang is? Gaat ze dagelijks? Hoe is de substantie?

3 maanden geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Mag ik vragen hoe haar stoelgang is? Gaat ze dagelijks? Hoe is de substanti ...
Ja dagelijks! Substantie ook zoals het zou moeten zijn, gelukkig :)

3 maanden geleden

Reactie op 1010E

Ik heb helaas geen tips, maar wil je alleen vertellen dat je niet de enige ...
Dankjewel voor je reactie, dat wordt gewaardeerd. Ik had het ook losgelaten, maar ik ben alleenstaand en soms heb je echt behoefte aan een avond niks. Gisteravond was het gewoon 23 uur 😖 Als ik me bedenk dat dit al zowat 3 jaar is, valt het me dan nog mee…. Sommige dagen zijn gewoon extra zwaar. Straks zijn ze 8 en slapen ze als roosjes 😉 Fijne dag!

3 maanden geleden

Reactie op S P 85

Amai, veel moed! Goh, ik probeer even mee te denken. Haar bedtijd wat naar ...
Dutjes geprobeerd te introduceren, maar ze weigert. In de auto lukt soms, maar ik vertik het om elke dag rond te rijden om haar te laten slapen 😂 Ik ga het toch maar wat loslaten. Het is niet anders…. Jullie ook succes! 😘

3 maanden geleden

Dutjes geprobeerd te introduceren, maar ze weigert. In de auto lukt soms, m ...
Oh, loslaten is uiteraard het beste. Maar da's niet zo simpel altijd. 😊

3 maanden geleden

Hier qua eten en slapen hetzelfde verhaal. Ze eet wel pasta pesto, waar ik een doos spinazie door gooi. Dus nu eten we sowieso 2x per week pasta pesto. Nasi gaat ook redelijk maar dat was het wel. Slapen gaat hier sinds een week echt drama. Slaapje tussen de middag kan er nog niet af. Dan valt ze om die tijd in slaap op de bank. Avond ging vandaag al beter. Ik heb een zoutkamp gekocht die staat aan en relax muziek. Ik moest ner dr boekjes onder dr vandaan halen. Maar ze sliep voor kwart over 9 dus dat was al kooi

2 maanden geleden

Reactie op Ang6

Hier qua eten en slapen hetzelfde verhaal. Ze eet wel pasta pesto, waar ik ...
Als het werkt werkt het…. Hoe gaat het nu bij jullie?

2 maanden geleden

Als het werkt werkt het…. Hoe gaat het nu bij jullie?
Het middagdutje ingekort tot 1 uur. Ze gaat om 20 uur naar bed. Dan gaat ze nu 9 van de 10x rustig liggen. Muziekje aan en slapen. Dus sinds middagslaapje korter is gaat het veel beter. Sporadisch slaat ze hem helemaal over. Maar dan is ze niet te genieten eind van de dag

2 maanden geleden

Eten herken ik meteen! Wij hebben sinds 2 weken een beloningskaart. Ik schep op het bord wat op moet, is echt heel weinig nu nog maar wil dit opbouwen. En als ze een week goed eet krijgt ze een klein cadeautje. Nou er is eten ingegaan wat me nog nooit eerder gelukt is! Weet niet hoelang het gaat werken maar je zou het kunnen proberen!