Hi allemaal,
We need help..
Mijn kiddo slaapt eigenlijk al zijn hele 2 jarige bestaan niet goed. Slapen is altijd drama geweest.
Nu zijn we op een punt dat mijn partner of ik vaak 2,5 uur boven zijn en naast hem liggen tot hij dan eindelijk in slaapt valt. De volgende dingen al geprobeerd:
- later naar bed wanneer hij “moe” is. Werkt prima, zitten we tot 22:00/22:30 met hem en is die de volgende ochtend )7:00) de hele ochtend chagrijnig, want hij is ✨moe✨. Wit, wallen en alleen maar huilen .
- de ik verdwijn 1 - 2 -3 minuut techniek. Werkt niet. Na 1,5 uur was hij nog steeds aan het schreeuwen en toen kon ik het niet meer aan.
- bij hem in de kamer zitten werkt niet. Hij gaat zijn bed dan uit.
- kiwi eten 1 uur voor het slapen gaan.
- warme thee voor het slapen gaan.
- geen tv (kijkt hij nu helemaal niet meer)
- vast ritueel
- white noise
Wat hij nu wil; slapen, het liefst kruipt hij in ons. dit gaat niet, dus wij moeten bij hem liggen. Normaal gesproken vind ik dit echt niet erg, maar als ik vervolgens 2,5 uur later pas naar beneden kan…. Nu denkt waarschijnlijk de meerderheid; aah schattig en hij heeft jullie nodig. Dat hoor ik zeker allemaal wel, maar ook ik heb nog een beetje tijd voor mezelf nodig om de leuke moeder te blijven. Ik vind het echt niet erg om een half uurtje bij hem te liggen, maar om nu elke avond 2,5 uur naast hem te liggen… Dit is overigens niet iets van een week, maar al van een tijdje. Ik merkte nu dat ik geïrriteerd werd, dus wilde het ergens kwijt.
Ik ben in staat om een slaapcoach in te schakelen. Heeft niet mijn voorkeur, maar mijn emmer begint een beetje over te lopen. We slapen al 2 jaar niet perfect en die paar uurtjes in de avond nu ook nog op moeten geven is wel echt een killer. Misschien is er nog iets wat ik niet heb geprobeerd.. please tell me your secrets!
Liefs,
Een hopeloze moeder