29 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even

één jaar geleden

Mijn dochter is ook 14 maand & slaapt in de voormiddag een uurtje Max & in de namiddag slaapt zij soms nog 2uren

één jaar geleden

Onze slaaptijden 19.15/19.30 - 08.30 haal ik der uit bed op onze vrije dagen (5x p/w) 10.15 - 10.45/11.00 (maak ik haar uiterlijk wakker) 13.30 - 15.00 Hier wilt ze sochtends juist redelijk snel weer haar ochtenddutje doen. Wij hebben al vanaf 7a8 maanden ongeveer het 2-3-4 ritme en dat gaat super goed hier! Als ze eerder opstaat op kdv dagen wilt ze ook rond dezelfde tijden naar bed of als ze tot later dan 11 uur in de ochtend geslapen heeft dan wilt ze ook rond half 2 weer naar bed. Zij is echt gewend aan deze tijden dus dat is voor mij wel fijn 🤭

één jaar geleden

Hier vaak de nachten van 19.30-7.30-8.00 ochtend 10.00-11.30 en van 15.00-16.00/16.30

één jaar geleden

Hier 15 maanden en de laatste weken ook struggelen met middagslaapje. Nu heeft ze ook 2 kiezen die doorkomen. Vanmorgen heb ik d'r na 2 uur wakker weer naar bed gebracht want ze was moe. Na 1 uur en 15 minuten wakker gemaakt. Om kwart over 1 weer in bed gelegd en pas na 45 minuten sliep ze. Ze wordt smorgens om 6 uur wakker, eigenlijk standaard elke dag. Vaak poept ze rond die tijd....

één jaar geleden

Hier 2x 30min vandaag weer. Na een nacht van 9uur 🤷🏻‍♀️ Bijna nooit langer dan 45min eigenlijk..

één jaar geleden

s'ochtends idd ook na een uur of 3 erin. Richting de middag moet ik der dan een uur of 4 op houden om het tot het avond slaapje te redden

één jaar geleden

Hier weigert hij sinds hij 1 jaar is het ochtenddutje. In de middag slaapt hij van 12:30 tot 15:00. Dus hier nog maar 1 dutje. Een beetje te jong misschien daarvoor, maar de nachten gaan goed en hij heeft een goed humeur. Dus het zal wel goed zijn. Maar het maakt me wel onzeker omdat ze op deze leeftijd nog wel 2 dutjes moeten dacht ik

één jaar geleden

Hier hangt af hoe vroeg ze wakker wordt en of ze bij de eerste borstvoeding weer doorslaapt of niet of ze wel of niet een ochtend dutje doet. Bij een vroege morgen doet ze een ochtend dutje meestal rond 10 uur ongeveer een half uur en dan is de middag dut meest een uurtje later. De meeste dagen doet ze maar lange dut in de middag die meestal om 11:30-12:15 begint en tussen de 2-3uur duurt.

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Hier hangt af hoe vroeg ze wakker wordt en of ze bij de eerste borstvoeding ...
Meestal slaapt ze op mij aan de borst langer en dieper dan wanneer ik haar in haar bed leg overdag.

één jaar geleden

Pfff, ik wordt zo jaloers als ik zie dat alle kindjes uren slapen overdag🤐 Is hier gewoon nooit gebeurd alleen toen ze New born was

één jaar geleden

Hier slaapt ze overdag van ongeveer half tien tot 11 en van half 3 tot 4 uur. En dan weer van half acht tot 7 uur/ half acht. Ze heeft beide slaapjes ook echt nog nodig.

één jaar geleden

Rond 9 uur wordt hij wakker, dan tussen 12 en 1 zijn eerste dutje (20tot 45 minuten). Rond 16.00 nog een dutje van hooguit 3 kwartier. En dan rond 21.00 naar bed

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Pfff, ik wordt zo jaloers als ik zie dat alle kindjes uren slapen overdag🤐 ...
Ja pff ik ben daar ook zo jaloers op.. Lijkt me zo fijn om even een paar uurtjes voor mezelf te hebben overdag. Hier vandaag maar 2 dutjes van 20 minuten, kom dan echt nergens aan toe

één jaar geleden

Hier is het momenteel complete chaos 🙊.. Van een powernap van 20 min om 10.00 en 1.5u slapen om 13.00 tot pas moe om 11.30 en dan ruim 2u één dutje en de dag erna twee keer 45min slapen. We zitten echt in de overgangsfase van 2 naar 1 dutje, gaat echt alle kanten op. Had je het me 1.5 week terug gevraagd dan was het dutje 1 rond 9.30 en dutje 2 rond 13.30 Ze was hier trouwens tot kortgeleden ook zeker 2.5u-3u na opstaan echt alweer moe hoor, ineens trekt ze dat veel beter.

één jaar geleden

Reactie op Blabla19

Ja pff ik ben daar ook zo jaloers op.. Lijkt me zo fijn om even een paar uu ...
Ik heb meestal geen uurtjes voor mijzelf, omdat ze 4 van de 5 keer weigert om in haar eigen bedje of naast mij te slapen overdag en juist wel op mij..... Waardoor ik langdurige stijf stilzit in dezelfde houding. Mijn dochter heeft nu een tijd meer last van verlatingsangst.

één jaar geleden

Hier wakker tussen 7 en 8. Meestal rond 10u naar bed. En slaapt dan 1 tot 1,5 uur en anders maken we hem wakker. De middag gaat hij dan meestal rond 14/14.30u naar bed en slaapt dan nog een uur, soms anderhalf. We merken wel dat het steeds vaker richting het uur gaat, dan anderhalf uur

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ik heb meestal geen uurtjes voor mijzelf, omdat ze 4 van de 5 keer weigert ...
Poe, ja daar ben ik idd ook niet jaloers op 🤪 Ik doe het vaak als ze verkouden is omdat ze op haar buikslaapt. Echt heel zwaar vind ik! Vooral als je hoofd steeds omvalt vd vermoeidheid 😅 Die minuten gaan maar niet om joh

één jaar geleden

Meestal slaapt die van ons tot 8u / half 9.. en dan red hij het makkelijk op 1 slaapje. Meestal slaapt hij dan van 12.30 tot 14.30 ongeveer

één jaar geleden

Mijn zoontje word vaak half 8 /8 uur wakker maar geeft echt wel rond 10 u aan dat die moe is. Ene keer slaapt die 1 uur of soms zelfs 2 uur. Later tegen half 3 ook nog een dutje. Als hij sochtends 2 uurtjes geslapen heeft is zijn 2e dutje korter . En of andersom smiddags langer. daarna hield die het zo tot 20.00 vol. Maar laatste tijd word het ook wel vroeger 19.15/19.30 .