29 Reacties

één jaar geleden

Ik ben sinds een maandje gestopt met het ochtenddutje deze wou mijn dochter al 2 uur na dat ze wakker was geworden. Dat duurde dan vaak 1/2 uur en de rest van de dag ging nergens meer over. Toen ik haar niet meer liet slapen in de ochtend was het een paar dagen drama. Maar sinds dien slaapt ze smiddags heel snel en lang en houd ze het sochtends en smiddags goed vol.

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Poe, ja daar ben ik idd ook niet jaloers op 🤪 Ik doe het vaak als ze verk ...
Kan je niet zelf comfortabel liggen zodat het niet de minuten aftellen is 😅. Als ze op mij slaapt heb ik een hele organisatie van kussens (uiteraard veilig!) om mn rug en hoofd en dan lig ik heerlijk. Podcastje op en soms dommel ik zelfs even weg. Dat is dan wel in haar vloerbed dus ze kan niet uit bed vallen mocht ik echt in slaap vallen…

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Kan je niet zelf comfortabel liggen zodat het niet de minuten aftellen is � ...
Ik weet niet zo goed hoe. Ik zit altijd in een stoel naast haar bedje. Ik moet wel echt in haar kamer blijven met de Whitenoise enz. Anders staat ze gelijk "aan" Het is al een stoel met een hoge rugleuning en armleuningen maar alsnog valt m'n hoofd alle kanten op 😆 In een vliegtuig slapen lukt me bijvoorbeeld ook niet. Ik moet gewoon kunnen liggen. Haha Het liefste wilt ze dat ik sta terwijl ik wieg. Dus teveel bewegen of andere posities aannemen durf ik niet. Anders grote kans dat ze rechtop gaat zitten en aan de gordijnen gaat trekken enzo 😬

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik weet niet zo goed hoe. Ik zit altijd in een stoel naast haar bedje. Ik m ...
Oh dit lijkt me vrij pittig voor je zeg! Ik vind het ook heel lief dat je het haar biedt als ze het zo nodig heeft. Ik prijs mezelf heel gelukkig met de keuze (en de ruimte) voor een vloerbed in haar kamer. Mn lijf is me daar dankbaar voor omdat ik dan echt comfortabel lig als ze het nodig heeft om op me te slapen. Die overgang was wel even wennen voor haar maar ik trok het fysiek niet meer. Toen echt rechtop zitten het enige was wat werkte had ik vaak een klein voedingskussen om mn nek/hoofd zodat die stabiel bleef, echter is in slaap vallen in een stoel onveilig (even voor de zekerheid) dus dit is niet direct een tip om dan zelf te slapen 😅.

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Oh dit lijkt me vrij pittig voor je zeg! Ik vind het ook heel lief dat je h ...
Dat lijkt me idd fijn zeg. Maakt het iets draagelijker. Ik zit gelijk ook even over opties na te denken hoe het bij ons fijner kan. Heb niet het idee dat het snel beter wordt 🤐 Ik voel me nu soms alsof ik mee doe met expeditie Robinson. Doorgaan tot het uiterste 😆 Maar met alle liefde hoor. Alles voor onze kindjes ❤️ Vannacht weer zo'n lange sessie gehad. Dan is af en toe met m'n hoofd schudden het enige wat in me op komt. Hahaha Maar je krijgt er zoooooveel voor terug ;)

één jaar geleden

Onze zoon van 14 maanden doet ook vroeg nog een slaapje. Hij word wakker rond 06.00-06.30 en gaat dan rond 8.00-8.30 weer slapen. Vaak is dit 1,5 uur. Dan gaat hij na de lunch tussen 13 en 14 ook nog slapen voor 1,5-2 uur (soms langer) Toevallig laatst op het CB gevraagd en zei gaven aan dat ieder kind anders is en sommigen met 4 zelfs nog een middag slaapje hebben, maar vroeg in de ochtend een slaapje is helemaal niet gek

één jaar geleden

In de ochtend slaapt hij 30/40 minuutjes. Maken hem dan ook wel echt wakker, want anders wil hij smiddags ook niet meer slapen. En op 1 slaapje redt hij het niet. Ons schema ; Wordt tussen 06:00/06:30 wakker 09:30 in bed. Soms valt hij gelijk in slaap, soms duurt het even. Maximaal 40 minuutjes slapen. Meestal rond 10:15 er uit. En dan slaapt hij weer tussen 13:15/13:30 tot 15:00 En dan weer tussen 18:30/19;00 Mijn dochter ging pas op 18 maanden over naar 1 slaapje. Wel eens eerder geprobeerd, maar kregen we echt terror nachten.

één jaar geleden

Onze zoon van 14m slaapt sinds een maandje ongeveer maar 1 dutje meer.. hij weigerde altijd het tweede dutje en was dan zo moe tegen de avond. Nu wordt ie wakker rond 7:30, dutje tussen 11 en 13u ongeveer en rond 19:30 terug in bed. Wordt snachts 1 keer wakker meestal voor melk, voor de rest ziet het er uit alsof ie niet meer slaap nodig heeft 🤷‍♀️