6 Reacties

één jaar geleden

Hier een dreumes van 16 maanden en een baby van 5 maanden. Moeten uiteindelijk op 1 kamer. Heb een extra ledikant gekocht die staat nu bij ons op de kamer (baby slaapt bij ons tot hij door kan slapen). Wij hebben 2 dezelfde ledikanten gekocht waar de voorkant er uiteindelijk uit kan dan wordt het een soort half peuterbed waar ze tot 4 jaar in kunnen daarna kijken we wel weer verder. de commode hebben we bij ons op de slaapkamer gezet. De dreumes hoeft snachts geen luier wissel meer maar de baby wel, en we willen vooral de dreumes niet wakker maken anders hebben we de poppen aan het dansen haha. Niet te druk maken, just go with the flow. Een leven met kids en zeker 2 dicht op elkaar valt niet te plannen😬

MOD

één jaar geleden

Mijn zoontje is (bijna) 18 maanden als zijn broertje komt. Hij houdt zijn kamer en meubels. Voor de 2e heb ik alleen een bedje en kast gekocht. Commode van de eerste zal ik voor beiden gaan gebruiken. Wij hebben sowieso al 2 aankleedkussens dus indien nodig kan de baby beneden of bij ons op bed verschoond worden op het kussen. Ik heb voor beiden een ledikant van 70*140 met peuterzijde (die eraf kan en dus peuterbed wordt). Daarnaast wil ik op zn vroegst pas met 2.5 jaar gaan nadenken over de peuterzijde. Tot die tijd blijven ze bij mij zeker in ledikant 😊.

één jaar geleden

Wij verwachten ook ons 2de kindje als onze dochter 20 maanden is. Indien mogelijk slaapt onze 2de minstens 6 maanden, hopelijk langer bij ons op de kamer in een cosleeper. In onze huidige babykamer blijft onze dochter slapen en na die 6 maanden of langer gaat zij naar een ander kamertje met peuterbed en gaat de 2de naar de babykamer (is lichtgroen dus unisex, onze 2de is een jongetje). Ik wil eigenlijk al wel peuterbed en vooral kledingkast kopen voor op de nieuwe kamer. Ik koop geen extra commode, indien mogelijk kan ik onze 2de overdag op de huidige commode verschonen en ik leg een extra aankleedkussen in onze slaapkamer.

één jaar geleden

Ik verwacht ons dochtertje als onze zoon 21 maanden is. Ons zoontje blijft gewoon in zijn eigen kamertje. Ik vind het nog wat te vroeg voor zo’n kleintje om echt naar een peuter bed over te gaan, volgens mij is dat ook pas vanaf ongeveer 2,5 jaar dat het aangeraden wordt. Ik heb een kamertje via marktplaats gereserveerd. Daarbij zit wel een kast, ledikantje die ik kan omzetten naar een peuterbed en een commode. Ik vind een commode wel handig nog omdat we er ook veel spullen/kleding in hebben liggen. Voor ons dochtertje lijkt mij dit daarom ook wel handig een extra, ook vanwege de ruimte om spullen in op te bergen. Ook voor mijn man die behoorlijk lang is en niet elke keer op bed wil verschonen (hebben wij toen ook niet gedaan bij onze zoon).

één jaar geleden

Super bedankt voor jullie verhalen 🥰

één jaar geleden

Ons zoontje gaat ongeveer 21 maanden zijn als ik moet bevallen van ons dochtertje. Wij hebben ervoor gekozen om ons zoontje op zijn huidige kamer te houden. We hebben onlangs een extra babybedje gekocht maar eentje die kan omgevormd worden naar een eenpersoonsbed. Want op het moment van bevalling van bed omschakelen lijkt me geen goeie timing en daarvoor zal hij er nog niet klaar voor zijn denk ik. Hij slaapt nu al in het nieuwe babybedje en zijn zusje krijgt dus zijn vorige bedje. De commode gaan we ook gewoon verplaatsen naar de kamer van zijn zusje vermits er ‘s nachts zelden een luierwissel nodig is.