12 Reacties

4 jaar geleden

Zo herkenbaar! Mijn zoon heeft vandaag 5 uur op de opvang geslapen maar hierdoor ook voeding minder gehad.. het is echt beetje zoeken, maar als ze het verder goed doet geen probleem toch?! Waars slapen ze ook meer door alle prikkels die ze meekrijgen….

4 jaar geleden

Ik denk dat als je baby over de dag heen genoeg voeding binnen krijgt en goed groeit dat ze haar slaapjes waarschijnlijk nog nodig heeft :) ik zelf ga gewoon mee in wat mijn baby wilt en maak ze ook niet wakker voor de voedingen. Dit werkt gewoon goed zo

4 jaar geleden

Ik zou met de opvang hier vaste afspraken over maken! 4,5 uur doorslapen is echt te lang overdag en zo mis je soms toch een voeding. Je baby wordt dus te weinig gestimuleerd/geprikkeld op deze manier.

4 jaar geleden

Reactie op zala

Ik zou met de opvang hier vaste afspraken over maken! 4,5 uur doorslapen is ...
Ik twijfel dus omdat ze wel genoeg voeding binnenkrijgt op een dag. Ik heb toch ook wel het idee dat ze genoeg prikkels krijgt aangezien ze zich erg goed ontwikkeld (vooral verbaal). Kan een baby echt teveel slapen?

4 jaar geleden

Onze kleine is nu 4 maand, start van de sprong begon zij ook ontzettend veel te slapen, zowel overdag als in de nacht. Kon amper een uur wakker zijn. Nu is ze ineens makkelijk 1,5 uur of iets langer wakker voor ze moe wordt. En zijn we van 4 naar 3 dutjes gegaan… als de slaapjes haar volgende slaapjes niet moeilijk maken, eet en drinkt goed…. Gaat het gewoon goed. Bij ons dan in ieder geval!

4 jaar geleden

Lekker laten slapen als ze het verder goed doet! :)

4 jaar geleden

Reactie op jjosephine

Ik twijfel dus omdat ze wel genoeg voeding binnenkrijgt op een dag. Ik heb ...
Ja best lastig… Anders gewoon even aankijken en als je verder niks raars opmerkt aan je baby is het wel oké!

4 jaar geleden

Onze oudste sliep ook altijd veel, en onze baby van 13 weken slaapt nu ook soms best lang achter elkaar overdag. Geen 4 1/2 uur maar als ze dat zou doen zou ik haar verder niet wakker maken wel goed in de gehad te houden. Als ze verder ‘s nachts ook slaapt en voldoende voeding binnen krijgt denk ik niet dat je je zorgen moet maken. Goede slapers slapen beter.

4 jaar geleden

En ik zou er ook van genieten de baby’s die niet slapen of alleen maar hazenslaapjes doen daar lees je natuurlijk meer topics over maar er zijn er ook echt heel veel die gewoon goed slapen. En dat zet niemand online

4 jaar geleden

Mijn dochter is 3.5 maand slaapt overdag vaak hazenslaapjes in de auto en in de kinderwagen of in de bakfiets slaapt ze langer. Daar in tegen krijgt ze tussen 22.00/23.00 der laatste flesje en slaapt ze door tot 07.00/08.00 heel fijn!

4 jaar geleden

Wat ik begreep moeten ze tussen de 3 a 4 uur eten wege bloedsuikerspiegel alleen nachts maakt dat niet uit en een enkel keer langer slapen ook niet maar niet elke dag

4 jaar geleden

Lekker laten slapen ! Van slapen groeien ze zegt mijn moeder altijd 🙈. Mijn dochter slaapt ook zoveel en is bijna 4 maanden oud. Zolang zij vrolijk is en de voeding die ze nodig heegt per dag binnen krijgt vinden wij het prima