7 Reacties

één jaar geleden

Misschien eerder wakker maken dat doen wij bij onze dochter ook in de middag. Die laten wij niet langer dan 45 min slapen anders wil ze om 19:00 uur niet slapen en duurt het ook uren om haar in slaap te krijgen

één jaar geleden

Reactie op cvanh

Misschien eerder wakker maken dat doen wij bij onze dochter ook in de midda ...
Is ze dan de hele middag niet chagarijnig?

één jaar geleden

Ik denk toch oververmoeid. Misschien toch eens proberen nog een heel kort dutje te doen (max 30 minuten) tussen 9 en 10 en dan middagdutje starten rond 13:00. Dan is de middag minder lang en kan je kleintje hopelijk rond 19:00 uur weer gaan slapen.

één jaar geleden

Ik vind het niet eens heel gek weet je dat 😬 ieder kind heeft een ander slaapbehoefte.. die van mij is bijna 15 maanden en slaapt vaak van 12.30 tot 14.30

één jaar geleden

Ik moet zeggen dat ik de overgang van 2 naar 1 dutje echt wel even puzzelen vond. In combinatie met 2x een dubbele oorontsteking en sprong 9😵 Maar ik merkte als ik hem in de ochtend liet slapen, dat hij zijn middagdutje gewoon weigerde! Of ik hem nu 45 min, 30 min of 15 min liet slapen. Nu lukt het ons om hem tussen 12.15 uur en 12.45 uur op bed te leggen, zonder ochtenddutje. Dan is ie ook wel echt heel moe! Als hij toch heel vroeg wakker wordt, wil ik nog wel eens een overbruggingsdutje doen in de ochtend van 10 a 15 min. Misschien kun je daar eens naar kijken? Het weigeren van zn middagslaapje lag hier dus echt aan zn ochtendslaapje! Want 11.30 tot 14.00 uur slapen is toch 2,5 uur wat echt heel goed is! Alleen wil je hem wss iets later aanbieden, waardoor hij tot de avond niet zolang hoeft te trekken? Misschien kun je eens nadenken over het overbruggingsdutje? Het blijft lastig, want ieder kindje is anders natuurlijk. Maar uiteindelijk werkte dit voor ons!! Succes mama🍀

één jaar geleden

Reactie op Arose

Is ze dan de hele middag niet chagarijnig?
Hahaha meestal niet maar we moeten haar wel even rustig wakker laten worden 🤣

één jaar geleden

Hier wijgert ze sinds een week ook steevast het middagdutje, zelfs 3 dagen allebei de dutjes😳 nu slaapt ze 2 dagen 's ochtends hooguit 3 kwartier (was hiervoor 1.5 uur), ze ligt tussen 10 en 1030 op bed. en 's middags helemaal niet of soms met veel geluk om 4 uur slaapt ze nog even. (Hiervoor ging ze om 3 uur naar bed). Nu gaan we proberen of we het ochtenddutje kunnen rekken tot 11/1130 en hopelijk doet ze dan weer een langer slaapje en hoeft ze dan rond 4 uur niet meer naar bed want vind dat een hele vervelende tijd en ze word erg mopperig wakker. We laten dr dan 50 minuten slapen anders slaapt ze savonds niet meer.😅