10 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter slaapt nog s'middags maar om even mee te denken..
Ik zou zeker momenten inlassen waarin er aan tafel wordt gespeeld. Met een bak water/ klei/ verf etc
Of een lekker badje halverwege de dag. Een stuk wandelen in de kinderwagen of voorlezen/ luisterboeken?
Dingen met niet te veel prikkels ieder geval en gewoon lekker 18u richting bedje?
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Onze dochter slaapt nog s'middags maar om even mee te denken..
Ik zou zeke ...
Dankjewel, lief! Ja een badje bv klinkt fijn en ontspannen 😊
Ik lees geen ervaring, hij is er vroeg bij zoals bij het laten vallen van zijn andere slaapjes. Ikzelf sliep niet meer overdag vanaf de dag dat ik 1,5 werd....het zal erfelijk zijn🫣
één jaar geleden
Ik herken het! Ons zoontje is nooit een enorme slaper geweest en weigert het ook steeds vaker. Ook 3 of 4 dagen achter elkaar, maar nog niet 1,5 week aaneen.
Leg je hem nog wel op bed of probeer je het niet? En merk je oververmoeidheid of valt dat wel mee?
Hier proberen we het nog wel. Zeker het eerste uur ligt hij altijd wakker te spelen. Daarna komt een fase dat hij het zat is en gaat roepen of spullen uit z'n bed gooit. Dit proberen we te negeren en dan gaat hij vaak slapen. Maar als hij echt gaat huilen pakken we hem wel. Dit werkt op zich prima. Als hij niet heeft geslapen, heeft hij toch z'n rust speelmoment gehad.. (en ik ook 😁)
Ik merk dat hij het aan t einde van de dag wel moe is, maar dat is altijd wel. Gelukkig nooit extreem met tantrums of zo. We leggen hem gewoon altijd ± 19:00 op bed.
één jaar geleden
Reactie op Klavertjevier02
Ik herken het! Ons zoontje is nooit een enorme slaper geweest en weigert he ...
Oh wat fijn om toch herkenning te lezen! Ik zit al sinds zijn geboorte in onzekerheid over zijn " wakkere " karaktertje en het verschil met zijn leeftijdsgenoten. Zijn neefje is even oud maar die valt letterlijk om van de slaap rond 12.00 ,13.00. Nou hier nog altijd een vrolijk en wakkere peuter rond die tijd.
Ja wij blijven het wel iedere dag aanbieden. Gewoon omdat mijn gevoel zegt dat hij nog wel een slaapje zou kunnen gebruiken. Maar wat we ook proberen hij is gewoon wakker in bed🤷🏼♀️ en wat jij aangeeft, strijd maken we er niet van. Slapen moet iets fijns blijven.
Dus weet niet zo goed waar ik goed aan doe ,of het aanbieden nog zin heeft of meer gedoe oplevert 😅
Pfff voer voor onzekerheid!
één jaar geleden
Reactie op Maria29
Oververmoeidheid niet perse trouwens wel dan echt heel moe einde van de dag ...
Heel herkenbaar!
één jaar geleden
Reactie op Maria29
Oh wat fijn om toch herkenning te lezen! Ik zit al sinds zijn geboorte in o ...
Nee is niets geks hoor, ze zijn inderdaad aan de vroege kant, maar elk kind is weer anders ☺️ gewoon je gevoel en je kind volgen zou ik zeggen!
één jaar geleden
Ben hier momenteel ook aan het luisteren naar een ketend kind in bed. Hij is écht wel moe nu maar het gaat denk ik niet lukken. Is al 2 maanden zo dat het succes van het middagdutje behoorlijk wisselend is. Het wil hier soms wel nog helpen om bijv om 12u al het dutje aan te bieden ipv later. En soms helpt het om hem eruit te halen, even buiten extra af te matten en dan nog eens naar bed te brengen. Maar soms helpt niks haha. Hier was het de laatste dagen weer normaal maar vandaag ineens dus weer niet. Op de opvang geldt trouwens hetzelfde. Ik blijf het wel gewoon aanbieden en laat hem ook gewoon een poosje in bed aanrommelen. Soms valt ie ineens alsnog in slaap. En als dat niet zo is, heeft ie in ieder geval even gechillt in bed. Denk dat we er vandaag niks beters van kunnen maken. Helaas (ook voor mezelf haha).
één jaar geleden
Mijn dochtertje slaapt al een tijdje niet meer smiddags. 1-2x per week slaapt ze een half uur/3 kwartier (bij de gastouder) ik moet haar die dagen altijd wakker maken sochtends en dan wil ze vaak rond 12/13u even slapen. Thuis hebben we een rust momentje rond 13/14 uur we gaan dan vaak samen op de bank een boekje lezen en soms eens tv kijken. Dit is meestal Max 15/20 minuten en dan gaat ze weer spelen😅 verder gaat ze tussen 7 en 8 op bed en wordt om 8uur/half 9 meestal wakker. Nu moet ik zeggen dat het een hele energieke dame is die niet snel in slaap valt. In de auto heeft ze nooit echt geslapen dus dat probleem hebben we niet.😅