10 Reacties
4 maanden geleden
Herkenbaar. Wij zitten al een tijdje in wel niet in de middag meer slapen. Als ze geen middag slaapje doet is ze einde middag niet te genieten maar slaapt wel snel in en de nacht door. Zodra ze wat slaapt tussen de middag dan zijn we tot 21:00/21:30 zoet met het in bed krijgen en slapen. Alles haalt ze erbij om maar niet te slapen…
Dus het wisselt per dag. En voor mijn gevoel idd weer een fase waar we doorheen moeten 😄
4 maanden geleden
Hetzelfde. Op de opvang slaapt ze wel tussen de middag, maar thuis niet. Thuis is slapen drama en geen pijl op te trekken. Een rustige dag, een drukke dag, wel of geen middagslaapje: in de avond is het altijd gedoe. Het is zelfs zo erg dat we af en toe de auto in stappen, dan slaapt ze wel binnen 10 minuten.
Ze slaapt ‘s nachts wel door, maar we hebben geen avond voor onszelf. Verlatingsangst is ook echt erger geworden de laatste maanden. Ook naar de opvang is de laatste tijd niet leuk meer: ze wil niet naar de juffen, ze wil thuis blijven en dikke tranen als we daar afscheid nemen. Het is vrij snel over want ze heeft het verder enorm naar haar zin maar ik merk dat ik opzie tegen de avonden en om haar weg te brengen. Deze fase duurt echt al 2 maanden ofzo.
4 maanden geleden
Ik wordt hier ook zo moedeloos van. Dit is al dik 2 a 3 maanden aan de gang hier. Alle smoesjes worden uit de kast getrokken en als ik dan niet kom is het gewoon brullen en schreeuwen. Het werkt een tijdje om gewoon boven in de buirt te blijven en steeds te zeggen over 10 min kom ik weer kijken (en dan echt komen tot hij sliep) maar ook nu wordt dat als smoes gebruikt het momebt dat ik de trap af loop is het heel hard MAMA KIJKEN MAMA KIJKEN!
Ik heb gewoon geen avond meer zo. Echt vreselijk, middag slaap al ingekort maar eraf kan echt nog niet dat houdt hij niet vol en zit ik met een kind dat heel de middag recalcitrant is. Help!
4 maanden geleden
Hier precies hetzelfde, onze dochter van 2,5 (oktober wordt ze 3). Het slecht gaan slapen is al sinds JULI 😭 vorig jaar bezig. We zijn sinds gisteren overgegaan naar een peuter bed want ze kwam elke nacht naast mij liggen. Het slapen gaat toch slecht dus meteen maar doorpakken met een bed waar ze uiteindelijk in moet slapen. Maar wij zijn bek af. Alles haalt ze uit de kast om te rekken.. Ze slaapt Max een uurtje in de middag. Dan slaapt ze uiteindelijk rond half 9 s’avonds. Halen we het middag slaapje er af dan is ze oververmoeid met uiteindelijk driftbuien met naar bed gaan.
4 maanden geleden
Je kunt het altijd proberen om het middag slaapje et af te halen? Of 2 dagen geen slaapje en 1 dag wel een middag slaapje? En in de Vond een half uurtje eerder op bed? Mijn dochter word bijna 3 en hebben vaak tussen de middag een rust momentje op de bank dat bevalt heel goed zonder middag slaapje. Alleen dan mis je een beetje je eigen tijd natuurlijk! Maar misschien helpt het? Je kunt het altijd proberen
4 maanden geleden
Reactie op B_rennXx
Fijn om war herkenning te horen...
Hier doet ze ook alles om " tijd" te re ...
Ik zou zeggen 1 keer heen en daarna niet weer... het lijkt wel een spel te worden
4 maanden geleden
Hier slaapt ze heel slecht in op moment. En ze blijft ook echt super lang kloten in der kamer. En houdt hierbij haar broertje wakker die op haar kamer ligt.
Zoals nu ook. Het is 21:47 en ze is gewoon nog steeds druk aan het spelen. Nu wel zittend op haar bed want heb haar 3x boos terug gelegd.
Ze heeft ook niet geslapen tussendoor want dan kan het zo 23 a 24 uur worden. En ik mag morgen gewoon werken en mevrouw is rond 7 ook gewoon wakker. 😖
Ben gewoon op zo op deze manier. Ze was meeste van de tijd super makkelijk maar nu wat we ook doen ze blijft standaard tot uurtje of 22 kloten.
3 maanden geleden
Reactie op Sandy1986
Hier slaapt ze heel slecht in op moment. En ze blijft ook echt super lang k ...
Hier echt hetzelfde en komt elk uur gillend uit bed na 00.00 snachts. Wij slapen al weken 3 uur per nacht, ik kan niet meer!