5 Reacties

25 dagen geleden

Hier zat/zit ze ook tussen wel en niet slapen overdag in. MEGA zware maandjes gehad om in slaap te vallen terwijl ze een slaapkoningin is vanaf dan 1. Wij herkende haar amper, janken krijsen gillen alles om niet te slapen, snachts vaak in paniek wakker. Hoorde bij veel leeftijdsgenoten dat het rond deze leeftijd ineens slecht/slechter ging. Nu inmiddels hebben wij onze draai weer gevonden en wordt ze nog 1x per nacht wakker om even te checken of wij er nog zijn. Dit us voor ons prima want ze gaat gelijk weer slapen. In de heftige maanden bleef ze in paniek. Wat bij ons helpt (en ze heeft een groot bed en kan er uit) is 1 licht aan op gang (nu sinds net weer mee gestopt, wel lampje in der kamer aan maar was hiervoor ook al nodig) 2 deur open en 3 als ze snachts even komt wilt ze dat onze kamerdeur openblijft. Vanaf een uur of 3 boeit t ons niks dus dat doen we dan ook. Nu is ze weer comfi en gaat ze rustig slapen. Denk ook echt dat het een leeftijdsdingetje is. Ik merk wel dat ze meer moeite heeft met in slaap vallen als ze overdag heeft geslapen al is t een half uur. Ze trekt de dagen nog niet zonder slaap op het kdv dus ze is zwaar oververmoeid. Maargoed helaas zit ze echt in die wel niet overdag fase. Dat is heeeeeel snel gegaan. Veelste snel naar mijn mening. Ze sliep half jaar geleden nog 2 uur, toen uit haarzelf uurtje en ineens was het teveel voor de nachten en avonden. 😳😳😳

25 dagen geleden

Bij ons precies hetzelfde, onze dochter van 2,5 jaar valt als slecht in slaap sinds juli vorig jaar. Deze maand lijkt het erger te zijn geworden, en komt ze ook in de nachten weer. We hebben vanalles al geprobeerd , lang middag slaapje, kort slaapje, geen slaapje. Pff het is zo moeilijk. Ik lees graag mee

24 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! Zijn ruim 1,5 uur bezig voordat ze eindelijk slaapt. Onze dochter slaapt nog steeds in de middag, maar heeft dit ook echt nog nodig. Wel hebben we gekeken om het dutje in te korten en/of te vervroegen. Heeft geen effect, alsnog is het drama in de avond. Dus ik denk dat het weer een fase is waar we door heen gaan . Hopelijk snel voorbij!

24 dagen geleden

Hier is de rust terug sinds hij niet meer slaapt overdag. De dagen zijn wel lang voor hem maar als hij nog wel eens een dutje doet ( op de bank) is het de hele avond feest...bij de dochter van mijn vriendin was het hetzelfde verhaal. Ze is nog geen twee. Soms zijn ze er denk ik aan toe om de uren in de nacht te gaan maken en niet meer overdag. Maar dit kun je denk ik alleen als moeder echt goed inschatten. Hij slaapt nu in de nachten zo'n 12 uur. De overgangsfase van 1 slaapje naar nul vond ik echt een ramp. Nu er eenmaal doorheen is het ritme heel prettig en de nachten weer normaal.

22 dagen geleden

Dochtertje is ook 2,5 jaar. Zij wordt tussen 0730/0800 wakker. Ze doet nog een dutje tussen 1-3 uur. Soms slaapt zij 1,5 uur soms 2,5 uur 🫣 . Haar bedtijd is om 20.00 uur. Soms duurt het een uur voordat zij in slaap valt. Ze doet niet vervelend, maar roept ons soms voor een kusje. Maar zelfs het dutje verkorten of geen dutje duurt het wel ff voordat ze in slaap val 😒