18 Reacties

4 jaar geleden

Solliciteren, sowieso! Ik ben ook van baan gewisseld. Had ook leuke collega’s maar het werk vroeg niks van me waardoor ik altijd uit stond. Nu sta ik altijd aan en ben ik een betere versie van mezelf, beter voor mij, mijn vriend en mijn dochter. Die kleine kans dat je zonder geld komt te zetten moet je maar voor lief nemen. En trouwens, in de huidige banenmarkt heb je binnen 2 tellen weer een nieuwe baan, dus echt zonder geld hoef je niet te zitten. Succes! Ik hoop dat je wordt aangenomen!

4 jaar geleden

Je hebt vrij snel weer werk in dezelfde loonschaal vermoed ik. Klinkt misschien vervelend maar zo bedoel ik het echt niet. Ik zit bruto vrij hoog, dus voordat ik een baan heb in dezelfde loonschaal valt niet mee. Ik zou ook willen veranderen maar ook die baanzekerheid vind ik moeilijk. Toch zoeken ze in winkels altijd wel mensen en gezien je daarin al ervaring hebt komt dat wel goed mocht dit niks worden. Dus: solliciteren! Want over 3 jaar heb je hetzelfde probleem als je zou willen veranderen.

4 jaar geleden

Sowieso gaan solliciteren! Alleen dan kan je een keuze maken denk ik 😊. Heel goed dat je er over nadenkt. Baanzekerheid is fijn, maar om je hele leven ergens te hangen vanwege baanzekerheid lijkt me helemaal niet fijn en uitdagend… ik denk dat zo’n stap overwegen je heel veel kan brengen. Spannend, maar echt het proberen waard! Succes 🍀

4 jaar geleden

Jaa zoals de rest, solliciteren! 😄 Of je nu wel of niet uiteindelijk daar gaat werken Er zitten zoveel fases in zo n traject die je al dingen opbrengen. Zoals de brief schrijven, cv weer up to date, uitgenodigd worden, gesprek voorbereiden, gesprek voeren. Dit is na 6 jaar sowieso heel goed om even weer te doen! Stukje bewustwording ook voor jezelf. Mocht je dan het ook nog worden, dan heb je alsnog de keuze ga ik het wel of niet doen, maar ik weet zeker dat je dan zult voelen wat het juiste is 😊 zet ‘m op!! Ps het kan helpen deze keuze vanuit de toekomst te bekijken. Hoe zal je hier later op terug kijken? Ik denk dat je jezelf dan giga stoer zou vinden dat voor een baan hebt gekozen waar je echt blij van wordt, i.p.v. € zekerheid.

4 jaar geleden

Thanks meiden!! Ik heb zojuist m'n sollicitatie brief geschreven jeetje wat zoeken naar de juiste woorden. Hahah zoals je zegt alleen dit is al goed voor me inderdaad. Heb m nu nog even bij iemand neer gelegd die er straks even voor me doorheen gaat lezen en me wat tips geeft voor wat ik nog kan verbeteren dus fijn! Ik ga lekker proberen 🙃 niet geschoten is altijd mis. En inderdaad in deze tijd heb je evt ook zo weer een andere baan vooral in mijn loonschaal klopt helemaal En ik vind t niet vervelend hoor thamar92! T is nu eenmaal zo 😜

4 jaar geleden

Thanks meiden!! Ik heb zojuist m'n sollicitatie brief geschreven jeetje wat ...
Gelukkig pak je 't goed op. Heel veel succes! Zou leuk zijn als het echt wat zou worden.

4 jaar geleden

Ik ben direct na mijn verlof van baan veranderd en daar heb in geen moment spijt van gehad! Het is absoluut pittig geweest met de slechte nachten en alles nieuw leren, maar wat ben ik gelukkiger zeg! Plezier in je werk is zoveel waard!! Werken is nu ook het momentje voor jezelf geworden, dat wil je toch met zoveel mogelijk plezier doen ! :)

4 jaar geleden

Als werkgever even wat tips: ook wanneer je als werkgever een jaarcontract niet verlengd heb je als werknemer nu recht op een transitievergoeding. Verder is de arbeidsmarkt op dit moment zo ontzettend krap (er zijn veel te veel vacatures en veel te weinig mensen) dat je het echt wel heel slecht moet doen wil je geen vast contract hebben. En daarbij, als ze je aannemen kun je best vragen of je na 1 jaar goed functioneren al een vast contract kunt krijgen omdat je op zoek bent naar een vaste baan voor lange termijn. Als werkgever zou ik zo’n signaal alleen maar heel prettig vinden.

4 jaar geleden

Duimen maar! Ik hoop dat je op gesprek mag komen. Als zoiets “kriebelt” moet je het altijd doen! Zoals al gezegd is: het is een krappe arbeidsmarkt dus als werknemer heb je zo weer een andere baan mocht het echt mislukken (wat allemaal wel zal meevallen ☺️) veel succes!

4 jaar geleden

Even een kleine update ik ben uitgenodigd op gesprek! Om 11uur is het zo ver 😬😬😬😬 Ik ben suuuuuper zenuwachtig 🤢

4 jaar geleden

Even een kleine update ik ben uitgenodigd op gesprek! Om 11uur is het zo ve ...
Leuk, veel succes! Op gesprek gaan kan geen kwaad. Hopen dat het wat wordt

4 jaar geleden

Succes!!

4 jaar geleden

Heel veel succes! EN PLEZIER!

4 jaar geleden

Wauw wat goed! Eerste doel behaald. Dat is ook hartstikke spannend! Zet hem op!!

4 jaar geleden

Heel veel succes!

4 jaar geleden

Hoe is het gegaan..?!😁

4 jaar geleden

Reactie op F-8

Hoe is het gegaan..?!😁
Wat super lief dat je er naar vraagt! Ik werd echt net net gebeld. Ik ben het helaas niet geworden. Ik was echt suuuper nerveus voor het gesprek. Kreeg netjes even een telefoontje ook om te vermelden dat ze me als persoon suuuper leuk vonden en ik eigenlijk wel een hele grote gun factor had. Maar ze denken dat ze me te veel zouden moeten sturen op mijn ICT vaardigheden en een andere kandidaat die het wel geworden is had hier wel meer affiniteit mee. Dus helaas super jammer en ook wel even balen maar heb wel weet een ervaring er bij

4 jaar geleden

Wat super lief dat je er naar vraagt! Ik werd echt net net gebeld. Ik ben ...
Je mag trots op jezelf zijn! Je bent voor je eigen proces de grote winnaar 🍀