Hoi hoi
Ik ben een beetje op zoek naar herkenning.
Momenteel een hele pittige peuter in huis. Een pittig dametje kan ik wel zeggen.
Heeft regelmatig last van woedeuitbarstingen als het niet gaat zoals mevrouw het wilt.. en dit gaat vaak maar om kleine dingen. Bijvoorbeeld een koekje niet mogen ik noem maar wat.
Ook alles zelf willen doen, maar ook heel gefrustreerd raken als het dan niet lukt en denk maar niet dat wij mogen helpen. Ook zit ze heel erg in de alles is van mij fase...
Eten doet ze ook nog eens heel slecht, gooit liever alles op de grond.
Vandaag ook weer zo'n dag. Heel baldadig met der Speeltjes gooien, niet willen spelen en ik werd een soort geterroriseerd in mijn eigen huis :-)
De hele dag dus al een soort frustratie. Nu vanavond werd mevrouw weer heel boos omdat ik op een plekje zat op de bank waar ik van haar niet mocht zitten ( was haar plekje). Ze kreeg een woedeuitbarsting en ging te keer niet normaal. Ik eerst uitgelegd dat mama hier ook gewoon mocht zitten en de bank van ons allemaal was. Dit hielp niet. Toen even in de negeer stand, maar dit hielp ook niet ze werd alleen maar bozer.
Dit was even de druppel na de hele dag al alleen maar dit soort dingen.. Ben uit mijn slof geschoten heb haar bij haar arm gepakt en geschreeuwd dat ze nou eens op moest houden met zo vervelend te zijn... ze raakte er eigenlijk nog meer van overstuur. Voel me zo schuldig! Uiteindelijk geknuffeld en goed gemaakt maar het zit me gewoon niet lekker.. mijn geduld was gewoon even op. Meer ouders hier wel eens last van gehad? En tips hoe dit het beste aan te pakken?
Mijn dochtertje is ook zo snel boos en gefrustreerd op het moment om alles... niks is dan ook goed. Ik vind het ook sneu voor haar.