8 Reacties

één jaar geleden

Ik heb wel eens gehoord dat je de speen kan afknippen en dan wel geven maar dat het dan vervelend zou zijn en ze zelf niet meer willen. Maarja.. of het helpt? Ik wil eigenlijk ook graag ermee gaan stoppen maar het geeft echt rust. Mijn zoontje gebruikt hem alleen in zn bed dus echt die associatie speen en gaan slapen. Lees graag mee dus😊

één jaar geleden

Ben vooral bang voor zn gebit..probeer die speen overdag wel echt weg te houden maar op de opvang geven ze hem ook best snel omdat hij daar wel graag van zich laat horen🫣😂

één jaar geleden

Ik lees graag mee

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ben vooral bang voor zn gebit..probeer die speen overdag wel echt weg te ho ...
Ja ik snap het, ik ben daar zelf ook bang voor. Ik werk in een tandartspraktijk met ortho en die heeft gezegd dat ookal krijgt hij een speenmondje, als je stopt dit snel weer terug zal groeien. Dat is misschien een kleine troost😝 het is nu gewoon lastig omdat je het niet kan uitleggen. Misschien kan je sowieso op de opvang zeggen dat de speen echt alleen in bed in mag?

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ben vooral bang voor zn gebit..probeer die speen overdag wel echt weg te ho ...
Daar zou ik wel wat van zeggen hoor als je dat niet wil. Ik had het in het begin ook een paar keer dat ik hem kwam halen en hij met zn speen zat op de groep, ben daar toen heel duidelijk in geweest naar alle leidster dat de speen echt alleen voor in bed is en nu houden ze zich daar wel aan.

één jaar geleden

Ik denk persoonlijk dat je je er nu nog niet zo druk om moet maken. Ze zijn nog zo klein. Het is echt niet dat het hele gebit al verrampeneerd is. Ik zou hem nog lekker z'n speentje geven. Alleen met slapen idd. Het zijn ook troost momentjes he. Als ze een jaar of 3 zijn, kunnen ze praten, kun je het uitleggen dat spenen voor baby's zijn.. Gaat het een stuk makkelijker om af te bouwen/stoppen. Ik spreek uit ervaring (met nu een groot kind van 17 jaar 😅)

één jaar geleden

Reactie op Momslife

Ik denk persoonlijk dat je je er nu nog niet zo druk om moet maken. Ze zijn ...
Ahhh thanks! Ja je gaat dan toch twijfelen omdat zoveel mensen er dan commentaar op hebben, zeker omdat hij een bibs speen heeft. Toen het negatief in het nieuws kwam kreeg ik hem al niet meer aan een andere speen hij wilt echt alleen deze en anders krijsen en gillen en tieren dus ik kies eieren voor mijn geld

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ahhh thanks! Ja je gaat dan toch twijfelen omdat zoveel mensen er dan comme ...
Vreselijk he, commentaar of de mening van een ander!! Ik herken jouw twijfel heel erg. Ons zoontje was ook heel erg onrustig als baby en pakte dus ook alleen die 'fancy' bibsspeen😅 doordat iedereen er een mening over heeft word ik daar heel onzeker over. Maar voor nu vindt hij er lekker de rust in. Vooral met slapen, in de auto voor lange ritten of ziek zijn. Samen met z'n knuffel. Dan zien we tegen de 2 a 3 jaar wel weer hoe we dat doen. Heeft jouw kleintje ook al een knuffeltje? Die hij heel fijn vindt? Misschien is dan tegen die tijd een fijn alternatief... dan is je zoontje er aan gewend tegen die tijd en kan hij daar zn troost uithalen? Daar houd ik me nu maar aan vast haha🙈