Ik twijfel of ik een goede keuze hen gemaakt. Zoon van net drie en half en dochter van 1 hebben afgelopen vrijdag de speen weg gedaan. Vrijdag ging het dutje moeizaam maar beide sliepen ze na ongeveer een half uur, in de avond hetzelfde. Zaterdag weer net als Vrijdag dus wij als ouders super trots dat het zo snel al zo goed ging. Echter zondag begon onze dochter tijdens middag dutje flink te protesteren en lukte slapen niet, avond ging prima. Maandag, dinsdag en vandaag zelfde als zondag. Zoon doet het prima zonder! Mijn man stond er nog niet helemaal achter maar ik vind speentjes gewoon niet goed en vond mijn zoon wel echt te oud voor een speen en om het niet te lastig te maken besloten voor beide tegelijk te stoppen. Nu baalt mijn man er flink van dat het niet meer soepel gaat, dochter was bij schoonouders ontzettend overstuur geweest vandaag.. nu zitten wij dus niet op 1 lijn en voel me er niet fijn onder.
Dochter is nog maar net 1 en heeft slaapje zeker nog nodig. Zoon van 3,5 idd niet perse. Gelukkig nu dik 2 weken verder slapen ze beide weer goed (zonder speen). Toch kwestie van doorzetten geweest denk ik.