11 Reacties

één jaar geleden

Vergeten te zeggen maar vanmiddag viel ze, na wat gemopper, wel gewoon in slaap.

één jaar geleden

Wellicht helpt het om gewoon naast het bedje op de grond te gaan zitten. Ik zorgde er dan voor dat ik haar niet aan keek. Moet zeggen dat het hier vanavond ook enorm.feest is. Ze slaapt nu echt net....

één jaar geleden

Reactie op Ang6

Wellicht helpt het om gewoon naast het bedje op de grond te gaan zitten. Ik ...
Ook geprobeerd maar gedurende 30 minuten stond ze met uitgestrekte armen te smeken en de gillen om opgetild te worden. Eerlijk: ik hield het niet meer vol. 🥺

één jaar geleden

Wat verschrikkelijk. Ik zou onmiddellijk stoppen, ze is er duidelijk nog niet klaar voor!

één jaar geleden

Wij zijn afgelopen woensdag ook abrupt moeten stoppen met de speen, nadat ons zoontje gevallen was en hij echt een grote snee in zijn lip had. De chirurg die hem gehecht heeft was heel duidelijk: geen speen, minimaal 1 week (totdat de hechtingen eruit mogen). Ons zoontje was er ook nog niet helemaal klaar voor… hij valt wel in slaap, zonder te huilen, maar wordt s nachts wakker en moet dan wel huilen (waar is fiepie nou?🥺 of waar zijn papa/mama nou? ). We troosten hem dan en leggen zijn knuffeltjes lekker bij hem neer en hij valt vaak nog even in slaap. Hij haalde dus ook echt nog troost en een gevoel van geborgenheid uit zijn speentje… we hopen dat hij toch gaat wennen aan het slapen zonder speentje, zodat we hem meteen helemaal weg kunnen laten. We zijn er alleen nog niet over uit wat we met zijn speendoekje doen. Hier knuffelde hij ook echt mee. Toch zijn we bang dat we zijn gemis groter maken als hij deze nu terug krijgt.

één jaar geleden

Waarom niet gewoon lekker bij haar zitten tot ze slaapt? Een speentje weghalen is nogal wat op haar leeftijd, misschien vind ze het gewoon fijn om papa of mama bij haar in de buurt te hebben. Hier wil ons zoontje ook ineens dat wij bij hem op zn kamer zijn voor zijn nacht begint. Anders gaat hij niet slapen en is het ook keihard huilen. Irritant soms maar hij heeft ons gewoon nodig 🤎

één jaar geleden

Onze kleine van 20 mnd heeft nog zijn speen en kan ook absoluut niet zonder in slaap vallen. Daarna heeft hij hem soms uit 's nachts hoor. Bij mijn 1e kind stopte we er met de leeftijd van 3 jaar mee. Dan snappen ze veel meer, kun je zeggen dat speentje voor baby's is. Of meegeven aan Sinterklaas, of opsturen naar de speen-fee. Dan krijgen ze een kadootje. Zoiets heeft m'n zus gedaan. Of begraven in de tuin, en dan de volgende dag is er een grote lolly uit gegroeid. (bij de Action verkopen ze die).

één jaar geleden

.. Ik was nog niet uitgetypt.. 😎 Ze snappen op deze leeftijd nog niet waarom je ze opeens cold turkey de speen afneemt. Ik vind 't ook gewoon een beetje zielig. Als je hem alleen maar gebruikt voor het in slaap vallen, en niet overdag de hele dag.. Dan is t nog geen ramp toch? Maar dat is aan jullie. Success's!

één jaar geleden

Ik heb hier altijd een best wel duidelijke mening over.. Voor een kindje dat een speentje heeft vanaf geboorte is de speen hun veiligheid.. Ik begrijp dat je op een gegeven moment gaat afbouwen, dat doen wij ook.. Maar tegelijkertijd moet je ook kijken naar je kind zijn/haar behoeften. Misschien is je kindje er nog niet aan toe om tijdens het slapen haar veiligheid van de tut weg te laten, het is een gewoonte die ineens verandert.. Mijn tip, bouw de speen overdag af en geef hem alleen nog voor het slapen of wanneer je kindje er echt behoefte aan heeft.. Er komt een moment dat je kindje bewust afscheid kan nemen van de tut, al is het dat jullie de tut samen weggooien of begraven of dergelijke.. Mocht je toch de stand van de tanden zo zorgelijk vinden en je weet zeker dat je wilt stoppen.. Geef haar nabijheid, geef haar op een andere manier dat veilige gevoel al is dat in slaap knuffelen, ook dat is weer af te bouwen.. Ik pak vaak mijn kindje bij mij in bed tot hij slaapt en leg hem dan in zijn eigen bedje.. Heel veel succes mama, niet leuk als je kindje zo ontroostbaar is

één jaar geleden

Als ze er zo verdrietig om is, dan zou ik toch het speentje terug geven. Ze begrijpen op deze leeftijd nog niet waarom ze een speentje ineens niet meer mogen hebben. Als ze wat ouder zijn dan snappen ze het beter en kan je het met wat leuks afsluiten. Het is natuurlijk jullie eigen keuze, maar dat geeft vast een hoop rust voor jezelf en je kleine meid. Mijn dochtertje heeft haar speen ook nog als ze gaat slapen. Aan haar tandjes zie ik het ook wel wat, maar dit trekt later heus wel weer bij.

één jaar geleden

Wij zijn ook gestopt met de speen, enkele weken terug. Ook ivm zijn tanden. Inderdaad in het begin hysterisch, we bleven bij hem tot hij sliep. Nu nog steeds.. hoewel die tijd steeds korter wordt en hij ook steeds beter andere manieren van troost vindt. Is even een overgangsfase. Als ik hem laat huilen, wordt hij alleen maar meer overstuur. Ik vind dat geen prettige manier, dus blijven we bij hem en geef ik zn knuffel die hij uiteindelijk wel wil. Het is even wennen voor ze maar komt echt goed!