De naam zegt het al, we zijn gister met de speen gestopt en sinds gisteravond is mijn dochter echt hysterisch bij het slapen gaan.
Ze had de speen alleen nog ‘s nachts. Ik wilde er al een tijdje vanaf (haar tandjes staan echt wat teveel naar voren) maar wilde even wachten tot ze echt langere tijd goed sliep. De afgelopen maanden legden we haar zo weg, knuffeltjes erbij. Ze kletste nog wat en viel daarna vrij snel zelfstandig in slaap. Heb daarvoor ook eigenlijk nooit problemen gehad, met wat “sprongetjes” hier en daar natuurlijk wel. Onze dochter is ook van nature enorm rustig, vrolijk. Ik heb haar nog nooit hysterisch gezien. Soms even boos, maar altijd al snel weer vrolijk.
Nu is het dus al twee avonden feest, en dat is niet gek. Ik maak me eigenlijk helemaal geen zorgen om het feit dat ze dit even lastig vindt. Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet doen (opvoedkundig gezien) 🙈
Mijn dochter wordt zó hysterisch als ik de kamer uit ga. Ze gilt, geeft slijm over, huilt echt totaal overstuur. Als ik rustig met haar ga zitten is er niks aan de hand. Maar kan ik haar op deze leeftijd nog wel lekker in slaap knuffelen? Ze gaat namelijk ook een beetje liggen geinen, ik kan zo wel 1,5-2u met haar moeten zitten voor ze slaapt. Of moet ik streng zijn en toch de kamer uit lopen? Als ik dan weer terug kom na 3-5 mins hysterie giert ze nog erger, en al helemaal als ik dan weer wegga.
Ze slaapt nu, heb haar uiteindelijk maar in slaap geknuffeld en gewiegd, zoals ik ook deed toen ze echt nog baby was met haar sprongetjes.
Tips?