8 Reacties

2 maanden geleden

Super lastig lijkt me! Wat ideeen; - bespreken met de juf. Misschien heeft ze tips of ideeen? - boekjes lezen over weerbaarheid, vriendschap, grenzen stellen, naar school gaan?

vorige maand

Ik weet natuurlijk niet hoe hij verder is maar lees is over prikkelverwerking. Onze zoon gaat sinds een maandje naar een Kinderfysio die hem daar mee helpt en hij is echt al een stuk zelfverzekerder. School is wel nog een drama maar buiten de 5 weken wennen die hij gehad heeft is dit zijn eerste week pas echt op school. Hij gaat op dit moment wel nog halve dagen dat is voor dit moment nog even genoeg. Heel veel succes!

4 weken geleden

Daar zit ik dan, huilend op de bank, mijn verhaal te tikken, sorry maar moet t even kwijt… Mijn zoontje van 4 lijkt een terugval van zindelijkheid te hebben nu hij naar school is, elke keer 2 a 3 plasbroeken (ook thuis) en erg opstandig/driftbuien… Vandaag wilde hij vrijwel heel de dag niet luisteren , heeft hij drie plasbroeken gehad , en heb ik hem met een flinke driftbui in bed gelegd… Als moeder die ook nog eens hoogsensitief is, vind ik dit zo moeilijk en doet t me zo pijn en verdriet dat ik hem echt ff hard moet aanpakken… Zit met mijn handen in t haar!

3 weken geleden

Reactie op D.D.Z

Daar zit ik dan, huilend op de bank, mijn verhaal te tikken, sorry maar moe ...
Als je de mogelijkheid hebt qua opvang. Hem bijvoorbeeld de woensdag thuis houden. Deze tijd is voor de kleintjes echt verschrikkelijk. Mijn dochter is normaal goed te sturen. Maar nu die oude man in het land is, heb ik een totaal ander meisje.

3 weken geleden

Reactie op D.D.Z

Daar zit ik dan, huilend op de bank, mijn verhaal te tikken, sorry maar moe ...
Pff hier ook. Ik herken mijn kind gewoon niet terug 😭 het is zo niet gezellig thuis! Krijsen en schreeuwen als hij zijn zin niet krijgt, dit kan al iets simpels zijn zoals wanneer ik hem naar bed breng ipv papa en hij wil dat papa het doet

3 weken geleden

Hier hetzelfde! Ook een mega terugval met slapen ‘s nachts. Twee weken geleden was het echt keihard huilen in de nacht steeds en gewoon niet willen slapen. Er gebeurt zoveel in die koppies. Ook thuis veel prikkelbaarder, we lopen echt op ons tenen. Ze vindt het wel leuk op school en komt heel vrolijk terug altijd. Maar het is gewoon echt veel. En nu ook die Sint. Ik ben blij als we paar maanden verder zijn 😅

3 weken geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Pff hier ook. Ik herken mijn kind gewoon niet terug 😭 het is zo niet gezel ...
Oh zo herkenbaar. Ons zoontje gaat sinds begin oktober naar school, maar denk dat hij nu zijn draai begint te vinden. Minder driftbuien of inderdaad boos worden om de kleinste dingen. Hopelijk blijft dit ook de komende weken zo in die drukke tijd.

2 weken geleden

Reactie op Mia_89

Hier hetzelfde! Ook een mega terugval met slapen ‘s nachts. Twee weken gele ...
Pff hier helemaal hetzelfde zoals jij omschrijft. Op onze tenen lopen we. Zo heftige reacties en boos. Op school gaat prima, nu net 4 wk begonnen. Maar niet willen eten. Voor 600 wakker. Sint weer naar Spanje, hopelijk geeft dat volgende week ook weer wat rust. 😮‍💨